شناسهٔ خبر: 45901373 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازیکنی که با ۴۰۰ میلیون تومان بازی می‌کرده، چقدر پیشرفت داشته که اکنون قراردادش ۴ میلیارد تومان شده است؟

پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره شرایط تیمش در فصل نقل و انتقالات توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۰۴
کد خبر ۷۶۷۸۰۲۴
دانلود PDF

پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره شرایط تیمش در فصل نقل و انتقالات توضیحاتی داد.

سید سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره رد پیشنهاد‌های سرمربیگری دیگر تیم‌های لیگ برتری و ماندن در جمع زردپوشان آبادانی اظهار کرد: من باید به تعصب خودم، مردم و هواداران تیمم احترام بگذارم. به هر حال وقتی ما در یک مجموعه برای بازیکنانمان الگو هستیم و آن‌ها را به تعهد و وفاداری تشویق می‌کنیم، خودمان هم باید به این مسائل پایبند و در این زمینه پرچم دار باشیم؛ نه این که چند نتیجه خوب بگیریم و بعد از دریافت یک پیشنهاد بهتر، بگذاریم و برویم. باید طوری رفتار کنیم که از دیگران انتظار داریم در قبال ما رفتار کنند؛ زیرا همیشه می‌گوییم که باید به باشگاه، قرارداد و تعهدی که داریم، پایبند باشیم.

پورموسوی در واکنش به این که صنعت نفت آبادان برای نیم فصل دوم بازیکن جدیدی جذب نکرده و ممکن است چند بازیکن این تیم هم رفتنی شوند، گفت: ۶ بازیکن ما به صورت رسمی از باشگاه‌های دیگر پیشنهاد دارند. ما اگر بخواهیم در نیم فصل دوم به روند رو به رشدمان ادامه دهیم، باید تیم را تقویت کنیم. در نیم فصل اول با کمبود بازیکن مواجه بودیم و چند بازیکن هم به دلیل مصدومیت از دسترس خارج شدند. من لیست بازیکنان مد نظرم را به باشگاه دادم تا با آن‌ها مذاکره کنند. منتظریم تا ببینیم باشگاه می‌تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد تا لیست خروج را ارائه کنیم یا خیر.

سرمربی صنعت نفت آبادان درباره هزینه‌های نجومی تیم‌های لیگ برتری برای نقل و انتقالات و مشکلات مالی باشگاه‌های تحت تکفل وزارت نفت گفت: وزیر نفت بار‌ها گفته است که مشکلی برای کمک به تیم‌های نفتی ندارد؛ اما وقتی که مجلس با تصویب قانونی وزارت نفت را از کمک به ورزش قهرمانی منع کرده است، وزارت نفت نمی‌تواند کاری کند. هر کسی به این مصوبه رای داده، به تیم‌های نفتی خیانت کرده است. وزیر نفت می‌گوید قانون باید اصلاح شود تا این وزارتخانه بتواند دوباره به تیم‌های نفتی کمک کند. با این حال چنین قانونی برای تیم‌های تحت پوشش وزارت صمت وضع نشده است. به همین دلیل است که برخی تیم‌ها برای یک فصل بالای ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند.

او افزود‌: شب گذشته یک بازیکن برای یک نیم فصل قرارداد ۲ میلیارد تومانی بست. اگر این ۲ میلیارد را به من می‌دادند، با آن ۶ بازیکن می‌گرفتم و مشکل صنعت نفت را برطرف می‌کردم. ببینید برخی باشگاه‌ها چگونه هزینه می‌کنند و ما چه وضعیتی داریم. کاری به ابتدای فصل هم ندارم که آن‌ها چقدر بودجه برای جذب بازیکن داشتند.

پورموسوی در ادامه گفت: مشکل ما این است که هیچ نظارتی وجود ندارد. بازیکنی که فصل گذشته مجموع دریافتی اش ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، چگونه امسال قرارداد ۴ میلیارد تومانی می‌بندد؟ این بازیکن چقدر رشد و پیشرفت داشته است؟ به فرض که قانون منع جذب بازیکنان خارجی، ارزش بازیکنان داخلی را بالا برده است. در این شرایط قرارداد‌ها باید از ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد تومان برسند، اما وقتی قرارداد‌ها ۱۰ برابر می‌شوند و به ۴ میلیارد می‌رسند، مشخص است که برخی‌ در این ماجرا ذی نفع هستند. بازیکن فصل گذشته قرارداد میلیاردی بسته است، در نیم فصل اول هم با قرارداد میلیاردی هیچ گلی نزده، اما باز هم با قرارداد میلیاردی راهی باشگاه دیگری می‌شود. چطور چنین چیزی ممکن است؟ بازیکنی که تیمش در انتهای جدول است، چگونه تا این اندازه ارزشش بالا می‌رود؟ مگر او چه کار مثبتی برای تیمش کرده است؟ این جا مشخص می‌شود که دست عده‌ای در کار است.

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: در روز‌های ابتدایی نقل و انتقالات با ۲، ۳ بازیکن که اگر می‌آمدند واقعا به تیم ما کمک می‌کردند، صحبت کردم و با آن‌ها به توافق رسیدیم، اما ۳، ۴ روز گذشت و بلاتکلیفی باشگاه تمام نشد؛ به همین دلیل از آن‌ها معذرت خواهی کردم و رفتند. آن بازیکنان با ۲، ۳ برابر رقمی که من با آن‌ها به توافق رسیدم، به باشگاه‌های دیگر پیوستند. مانند ابتدای فصول گذشته، ما در حال از دست دادن زمان هستیم. نیم فصل لیگ نوزدهم مشکل صنعت نفت این بود که سرمربی رفت. دلیل رفتن سرمربی این بود که پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، باشگاه پول نداشت و کسی از تیم حمایت نکرد. اتفاقات سال‌های گذشته در حال تکرار شدن هستند و این موضوع به روند رو به رشد باشگاه ضربه می‌زند.

او با انتقاد از شرایط باشگاه در فصل نقل و انتقالاتی گفت: هواداران باید بدانند که اتفاقات بدی در حال رخ دادن هستند. چند روز از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی گذشته است و ما یک بازیکن هم نگرفته‌ایم. اگر در ابتدای نقل و انتقالات بازیکن جذب کرده بودیم، بازیکنان تا شروع بازی‌ها با تیم هماهنگ می‌شدند و در نیم فصل دوم به ما کمک می‌کردند.

پورموسوی درباره نگرانی خود بابت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و جدایی احتمالی بازیکنان در این شرایط، گفت: وقتی نمی‌توانیم بازیکن بگیریم، چه تفاوتی دارد که پنجره باشگاه باز باشد یا بسته؟ اگر به مرحله‌ای رسیدیم که توانایی جذب بازیکن را به دست آوردیم، ۲۰۰ میلیون تومان پولی نیست و خودمان با کمک هواداران این پول را جمع و پنجره باشگاه را باز می‌کنیم. مشکل ما این است که نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. خدا شاهد است، بازیکنی که با او سر ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون تومان به توافق رسیده بودیم، با یک میلیارد و نیم با باشگاه دیگری قرارداد بست.

سرمربی صنعت نفت آبادان افزود: یک بازیکن با ۴ میلیارد و نیم قرارداد بست. یعنی ۲ میلیارد برای نیم فصل و ۲ میلیارد و نیم برای فصل آینده. بازیکن دیگری هم با یک میلیارد و نیم راهی تیم دیگری شد. من با ۵۰۰ میلیون تومان همین بازیکنان را جذب می‌کردم.

بیشتر بخوانید

مهاجم صنعت نفت آبادان به نساجی مازندران پیوست

او در پاسخ به این سوال که در میان بازیکنان کنونی صنعت نفت کدام بازیکنان توانایی بازی در پست مهاجم را دارند، گفت: بازیکنی که با او به توافق رسیده بودیم با قرارداد میلیاردی به باشگاه دیگری رفت. آل کثیر هم از تیم ما جدا شد، اما می‌توانیم از احمد شریعت زاده در خط حمله استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما