شناسهٔ خبر: 45901272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان

در پی تشدید اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان و احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از دو طرف خواست که از هرگونه اقدامی که ممکن است به افزایش تنش‌ها بینجامد، خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای دولت و نیروهای مسلح ارمنستان را به آرامش دعوت کرد.

در این بیانیه که به دنبال  شدت گرفتن اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان صادر شده، آمده است: «اتحدیه اروپا تحولات ارمنستان را به دقت دنبال می‌کند. ما از همه بازیگران می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و از هرگونه لفاظی و اقداماتی که می‌تواند به تشدید تنش‌ها بینجامد، بپرهیزند.»

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تأکید کرد: «اختلافات سیاسی باید از راه‌های مسالمت‌آمیز و با رعایت کامل قوانین و فرآیندهای دموکراسی پارلمانی حل‌وفصل شود. مطابق قانون اسیاسی ارمنستان، نیروهای مسلح باید در مسائل سیاسی بی‌طرف بمانند و تحت کنترل دولت غیرنظامی فعالیت کنند.»

وی افزود: «حفظ نظم مبتنی بر دموکراسی و قانون اساسی تنها راهی است که ارمنستان می‌تواند به کمک آن بر چالش‌های پیش روی خود غلبه کند.»

انتهای پیام/.

نظر شما