شناسهٔ خبر: 45900381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم افتتاح موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان مطرح شد؛

مدارس علمیه از مراکز موثر برای فرهنگ و تقوا هستند

ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان، ظهار امروز (پنجشنبه 7 اسفندماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) با حضور آیت‌اله سیدمحمد حسینی (مرجع عالی‌قدر تشیع)، آیت‌اله خاتمی (نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان) و سایر مسئولان حوزوی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; زهرا علمی‌فرد، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان در این مراسم گفت: آموزش زنان از امور موکد، محسوب شده و زنان، جایگاه استقلالی در اجتماع داشته و در مقام تربیت مردان نیز می‌باشند.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اسلام می‌خواهد زن و مرد، رشد داشته باشند و اسلام، خدمتی کرده که چنین سابقه‌ای در تاریخ وجود ندارد، اظهار داشت: طبیعی است که باید اهتمام بیشتری به تعلیم و تربیت مربی ورزید تا بنیان جامعه، راسخ شود.

علمی‌فرد خاطرنشان کرد: از مهمترین اکرام و احسان به زن این است که زمینه دریافت بزرگترین تحیت و کرامت یعنی علم برای وی فراهم آورده شود که زمینه فراگیری علوم دینی برای بانوان از دیرباز فراهم بوده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان گفت: سیر تعلیم و تعلم خواهران در این مکتب تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ع) ادامه پیدا کرد اما نیاز به وجود مدارس علمیه خواهران بیش از این احساس شد تا اینکه شورای عالی حوزه علمیه قم در 10 اسفندماه 1375 مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران را تاسیس کرد.

وی اظهار داشت: موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان با مجوز 2 رشته در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال جاری، امکان پذیرش در رشته تفسیر و علوم قرآنی نیز فراهم شد.

علمی‌فرد با بیان اینکه این موسسه در قالب 4 معاونت فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: این موسسه تاکنون مبلّغه‌های زیادی به عنوان کارشناس در بخش‌های مختلف پاسخگویی به احکام، فضای مجازی و مشاور کودک و خانواده، تربیت کرده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان گفت: هم‌اکنون 92 طلبه در 3 رشته در این موسسه در حال تحصیل بوده که 25 نفر از آن‌ها در حال تدوین پایان‌نامه هستند و 20 نفر نیز تاکنون از این موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: 6 طلبه نیز تاکنون حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری در مجامع علمی شده‌اند.

حجت‌الاسلام رسول تقی‌لو، عضو هیات‌امنای موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان نیز در خصوص روند احداث این مجموعه گفت: زمین این مجموعه توسط 2 نفر خانم به نام‌های قدیمی و عسلی، اهدا شده و به دستور حضرت آیت‌اله سیدمحمد حسینی، کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان این موسسه در سال 1395 با مشارکت خیرین در 6 طبقه به مساحت 2840 مترمربع آغاز شد، اظهار داشت: سفت‌کاری مجموعه تا اواخر سال 1397 به اتمام رسید.

حجت‌الاسلام تقی‌لو خاطرنشان کرد: از اواسط سال 1398 با مشارکت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با تخصیص اعتبارات استانی و خیرین، نازک‌کاری‌ها آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

عضو هیات‌امنای موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد مالی شده و ادامه کار با دریافت 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم آغاز شده و 500 میلیون تومان نیز خیرین برای احداث مجموعه کمک کرده‌اند.

وی ابراز کرد: هم‌اکنون موسسه، یک میلیارد و 100 میلیون تومان بدهی دارد و 400 میلیون تومان نیز برای تامین آسانسور و تجهیزات و وسایل جانبی نیاز است.

حجت‌الاسلام تقی‌لو خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه به مرحله‌ای رسیده که قابل بهره‌برداری است اما باز هم نیاز به حمایت خیرین دارد زیرا حمایت خیرین به بهتر شدن خدمت‌رسانی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مدارس عملیه، یکی از مراکز موثر برای ارتقای فرهنگ، علم و تقوا در جامعه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما