شناسهٔ خبر: 45898357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور فرمانده کل ارتش؛

نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید شاخص ارتش اهدا شد

اهدای نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید «سرلشکر جواد فکوری»، «حسین شهرام‌فر»، « فرهاد دستنبو»، « غلامرضا چاغروند»، « یعقوب احمدبیگی»، «ایرج رستمی»، «مصطفی پژوهنده» و «شریف اشراف» با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد آجا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند و برابر تصویب «شورای عالی نشان ها»، به این شهیدان والامقام تعلق گرفت و توسط امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌ها و یادگاران شهدای معزز اهدا ‌شد.

در ابتدای این آیین در مسجد النبی (ص) ستاد فرماندهی ارتش، امیر سرلشکر موسوی ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا و تبریک ایام ماه مبارک رجب بویژه ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت امام علی علیه السلام گفت: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) بزرگواری فرمودند و اهدای پرچم و نشان فداکاری را که در سطح کشور نمونه است به ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه افسری امام علی علیه السلام تصویب کردند و این بزرگترین افتخار برای ماست که لباس ارتش را پوشیده‌ایم و قدردان این افتخار می‌مانیم.

وی افزود: یکی از دلایل تشکیل این جلسات و حضور در جمع نورانی خانواده شهدا همین است که خاطرمان باشد؛ اگر امروز سرمان را بالا می‌گیریم و با افتخار زندگی می‌کنیم، اگر کشور ما امروز با اقتدار، افتخار و سربلندی حضور دارد و در جهان به عنوان یک کشور مقتدر، آقا، مستقل و سربلند شناخته می‌شود و اگر قدرت‌های به ظاهر بزرگ در مقابل قدرت این ملت و این نظام سر فرود می‍آورند به دلیل فداکاری ایثارگران والامقام از جمله شهیدانی است که امروز همه ما به احترام آنها و به پاس قدردانی از فداکاری آنها و خانواده‌های محترمشان در ستاد ارتش جمع شده‌ایم.

امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: نسل امروز و فردای ما به شدت نیازمند این یادآوری‌هاست؛ نیازمند است که شهدا و راه آنها را بشناسد، فداکاری‌های آن‌ها را بداند و درک کند که اهتزاز پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر بلندای جهان را مدیون خون شهیدان و صبوری، پشتیبانی و ایستادگی‌های خانواده معظم آنها هستیم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شما عزیزان امروز جمع شده اید تا علاوه بر دریافت نشان فداکاریِ اعطایی از سوی فرماندهی معظم کل قوا، به ما یادآوری کنید که وارث زحمات و فداکاری‌های چه کسانی هستیم و این تنفسی که می‌کنیم و این زندگی آبرومندی که داریم مدیون چه بزرگواران و چه خانواده‌هایی است.

پیش از سخنان فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، با تشریح اهمیت بالای نشان و پرچم فداکاری، گزارشی از برخی اقدامات انجام شده در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، خانواده‌های معظم شهدا به بیان خاطراتی از شهدای خود پرداخته و مراتب تقدیر خود را از مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا برای تصویب و اهدای نشان فداکاری ابراز کردند.

در پایان این مراسم، سینه آویز و نشان فداکاری به همسران، یادگاران و خانواده‌های معظم شهیدان «سرلشکر جواد فکوری»، «سرلشکر حسین شهرام‌فر»، «سرلشکر فرهاد دستنبو»، «سرلشکر غلامرضا چاغروند»، «سرلشکر یعقوب احمدبیگی»، «سرلشکر  ایرج رستمی»، «سرلشکر مصطفی پژوهنده» و «سرلشکر شریف اشراف» اهدا شد.

نظر شما