شناسهٔ خبر: 45898354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح مجلس برای اعمال محدودیت در اشتغال به کار نمایندگان در دوره نمایندگی

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از ادامه بررسی طرح اصلاح قانون هیئت نظرات بر رفتار نمایندگان در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین ایین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست اخیر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در همین راستا، افزود: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون در این جلسه محدودیت‌هایی برای اشتغال نمایندگان در دیگر سمت‌ها اعمال شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با تاکید بر اینکه طبق این مصوبه نمایندگان از اشتغال به مشاغلی که به انجام وظیفه نمایندگی آنها آسیب بزند منع شدند، ادامه داد: بر اساس این مصوبه برای مثال یک نماینده نمی‌تواند هم زمان با دوره نمایندگی در مشاغل دولتی و شرکت‌های دولتی به عنوان مدیر عامل و همچنین هیئت امنای دانشگاه مشغول فعالیت باشد.

محمودی با بیان اینکه مواردی همچون طبابت و مدرسی دانشگاه از جمله مواردی هستند که اشتغال هم زمان یک نماینده در آنها منعی ندارد، گفت:بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه نمایندگان هم زمان با دوره نمایندگی از اشتغال در بخش‌هایی که بار حقوقی ایجاد می‌کند ممنوع شدند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما