شناسهٔ خبر: 45898277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروزه صنعت نفت به معنای واقعی ملی شده است/ به‌زودی عمل‌گرایی جای حرف و شعار را در کشور می‌گیرد

وزیر سابق نفت گفت: در شرایطی که بسیاری از مسئولین داخلی و خارجی‌ها باور نداشتند، توانستیم همه نیازمندی‌های صنعت نفت را خودمان بسازیم و به عبارتی امروزه صنعت نفت به معنای واقعی ملی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس امروز در جمع بانوان کارآفرین کرمانشاهی و‌ لرستانی حضور یافت.

در ابتدای این نشست بانوان کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

قاسمی در ادامه ضمن تبریک ‌میلاد حضرت علی(ع) و روز مرد، به حضور همه‌جانبه و مؤثر مردم استان در دوران دفاع مقدس بعد از آن، پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه، گفت: استان می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته و نیز استفاده از فرصت مرز مشترک با کشور عراق‌ که مقصد ۵۰درصد از صادرات کشور است، به قطب کشاورزی و صنعتی تبدیل شود.

وزیر سابق نفت گفت: بعد از جنگ با ایجاد قرارگاه خاتم‌الانبیا نیروهای جهادی و توانمند را به خدمت گرفتیم و از توانمندی آن‌ها استفاده کردیم و شعار «ما می‌توانیم» را معنی کردیم.

قاسمی با اشاره به وابستگی صنعت نفت به خارجی‌ها در گذشته، گفت: در  شرایطی که بسیاری از مسئولین داخلی و خارجی‌ها باور نداشتند، توانستیم همه نیازمندی‌های صنعت نفت را خودمان بسازیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام گرفته خارجی‌ها از کشور رفتند و امروزه صنعت نفت به معنای واقعی ملی شده است.

قاسمی با اشاره به حضور پررنگ و مؤثر بانوان در جنگ تحمیلی چه در جبهه‌ها و چه در پشت جبهه‌، گفت: امروزه بانوان‌ می‌توانند در اداره‌ کشور و درکارهای تخصصی، دانش‌بنیان، آموزش و همه حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

وزیر سابق نفت بیان کرد: امروز قابل توجهی از اداره وزارت نفت بر عهده بانوان‌ است و تجربه نشان داده بانوان‌ در انجام امور مختلف مؤثر هستند.

قاسمی در بخش دیگر سخنانش گفت:  خیلی از کشورهای دنیا با صنایع‌کوچک و خانوادگی نیازهای خود را تأمین می‌کنند ما نیز باید این کار را انجام دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به زودی عمل‌گرایی جای حرف و شعار  را در کشور بگیرد.

انتهای پیام/پ

نظر شما