شناسهٔ خبر: 45898236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مجری برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران خبر داد

حضور ۵ کشور اوراسیا با غرفه‌های اختصاصی در نمایشگاه تهران

جعفری، مجری برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران گفت: پنج کشور عضو اوراسیا با غرفه‌های اختصاصی در نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران حضور می‌یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علیرضا جعفری مجری برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران؛ با بیان اینکه اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی با اوراسیا، گشایش‌های خوبی را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی ایجاد کرد افزود: برای اینکه توسعه روابط ایران و اوراسیا، عملیاتی شود و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی اطلاعات مورد نیاز خود از بازار اوراسیا به دست آورند تصمیم گرفتیم نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران را ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

وی گفت: فعالان اقتصادی، بازرگانان و شرکت‌های توانمند صادراتی ایران نیز در کنار غرفه‌های اختصاصی کشورهای اوراسیا قرار می‌گیرند تا بتواند مذاکرات بسیار خوبی را با هم داشته باشند و بعد از این نمایشگاه نتایج مثبت و مفید آن برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی رقم بخورد.

جعفری افزود: همچنین از ده کشور عمان، قطر، ترکیه، چین، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، هند و پاکستان نیز دعوت کردیم که فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان آن‌ها به عنوان بازدیدکننده حضور داشته باشند تا در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌های سه جانبه میان شرکت‌های ایرانی، اوراسیا و ۱۰ کشور مدعو امضا شود.

وی گفت: اگرچه در موافقتنامه تجارت ترجیحی با اوراسیا بر روی ۸۶۲ قلم کالا توافق شده، اما نمایشگاه منوط به ۸۶۲ قلم کالا

نخواهد بود بلکه به صورت عموم است و در بیشتر حوزه‌هایی که فعالان اقتصادی ایرانی، توانمندی‌های صادراتی دارند می‌توانند در قالب غرفه دار و یا بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور یابند.

نظر شما