شناسهٔ خبر: 45898036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ابراز نگرانی کرملین از تحولات اوضاع در ارمنستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاخ ریاست جمهوری روسیه ضمن ابراز نگرانی از تحولات اوضاع در ارمنستان، تاکید کرد که آن چه در این کشور در جریان است، یک مسئله داخلی به شمار می آید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری این کشور (کرملین) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران، نسبت به تحولات اخیر در ارمنستان جایی که فرماندهان عالی رتبه ارتش خواهان استعفای دولت «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور شدند، ابراز نگرانی کرد.

پسکوف در این باره اظهار داشت: تحولات اوضاع در ارمنستان را با نگرانی دنبال می کنیم و آن را یک مسئله داخلی منحصر به خود این کشور به عنوان یک هم پیمان مهم و مورد اعتماد ما در منطقه قفقاز می دانیم؛ البته که همه اطراف را به آرامش دعوت می کنیم و بر این باوریم که وضعیت باید در چارچوب قانون اساسی باقی بماند.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه نیز بر اهمیت همکاری با ایروان به ویژه در مورد اجرای مفاد بیانیه سه جانبه امضا شده میان روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در رابطه با پایان درگیری در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» تاکید کرد.

پسکوف در پایان نیز اعلام کرد که مسکو در رابطه با تحولات اخیر ارمنستان هیچ گونه تماسی با ایروان نداشته با این حال هنگام لزوم، می توان چنین کاری را به سرعت سازماندهی کرد.

یادآور می شود که ستاد کل ارتش ارمنستان پیش از ظهر امروز با صدور بیانیه ای که به امضای بیش از ۴۰ مسئول نظامی عالی رتبه از جمله «اونیک گاسپاریان»، رئیس ستاد و همه معاونان، روسای ادارات و فرماندهان یگان های نظامی بزرگ ارتش رسیده، از نخست وزیر این کشور و دولت وی درخواست کرد که بی درنگ استعفا دهند.

رئیس ستاد کل و فرماندهان عالی رتبه ارتش ارمنستان در بیانیه خود، ضمن تاکید بر این که دولت کنونی این کشور دیگر از توانایی تصمیم گیری مناسب در شرایط دشوار و سرنوشت ساز کنونی برخوردار نیست و صبر آنها در قبال «تعرض های دولت به ارتش» نیز به پایان رسیده، افزودند: دولت ناکارآمد و اشتباهات بزرگی که مقامات کنونی در زمینه سیاست خارجی مرتکب شدند، کشور را به لبه پرتگاه رسانده است.

در واکنش به این اقدام نیز، پاشینیان بیانیه رئیس ستاد کل و فرماندهان عالی رتبه ارتش ارمنستان را تلاشی برای کودتای نظامی توصیف کرده و ضمن اعلام برکناری گاسپاریان پیش از امضای بیانیه مذکور، از هواداران خود خواست که در میدان «جمهوری» در برابر مقر دولت در مرکز شهر ایروان، پایتخت این کشور دست به تظاهرات بزنند.

این در حالی است که هم اکنون و در میانه افزایش تنش در ارمنستان، هم هواداران نخست وزیر و هم هواداران اپوزیسیون این کشور در حال برگزاری تظاهرات در برابر مقر دولت در ایروان هستند.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما