شناسهٔ خبر: 45897789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد خودروهای شخصی در محورهای چهارمحال و بختیاری به خوزستان ممنوع است

شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان و شیوع ویروس جهش‌یافته در این استان با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا تردد بین استانی خودروهای شخصی در این 2 استان ممنوع شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی خودروها در ۲ شهرستان لردگان و کوهرنگ که منتهی به استان خوزستان می‌شود در حال کنترل و رصد است.

وی ادامه داد: در این طرح که به تازگی در استان آغاز شده است با همکاری عوامل اورژانس و هلال احمر از ورود خودروهای غیربومی از استان خوزستان و از خروج خودروهای بومی به این استان جلوگیری می‌شود.

نوربخش تصریح کرد: خودروهای شخصی که اصرار بر تردد در این محورها را داشته باشند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی ترددها از استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری در پی اجرای محدودیت‌های ترددی اخیر، خاطرنشان کرد: تنها خودروهای عمومی و خودروهای حامل بار حق تردد در این محورها را دارند.

نوربخش با بیان اینکه مردم استان همکاری خوبی در رعایت محدودیت‌های ترددی بین استانی دارند، افزود: انتظار می‌رود این همکاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان از این طریق در حفظ سلامتی مردم نقش موثری ایفا کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است به طوری که تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما