شناسهٔ خبر: 45897137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونای انگلیسی و افزایش ابتلا در استان مرکزی

تعداد مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان مرکزی به ۵ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
کد خبر ۷۶۷۷۷۴۹
دانلود PDF

تعداد مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان مرکزی به ۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی با نام "کرونای انگلیسی" در اراک حالا سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی اعلام کرده ۴ مورد دیگر از ابتلا به این کرونای جهش یافته در استان مرکزی شناسایی شده است.

بدین ترتیب با احتساب اولین مورد ابتلا تعداد مبتلایان به "کرونای انگلیسی" در استان مرکزی به ۵ نفر رسیده است.

با توجه به اینکه از این ۴ مورد شناسایی شده جدید سه مورد مربوط به شهر اراک است تعداد مبتلایان به "کرونای انگلیسی" در شهر اراک به ۴ نفر رسیده است که به گفته جمالیان از نزدیکان اولین فرد مبتلا در استان مرکزی هستند.

تنها مورد خارج از شهر اراک هم فردی ساکن شهرستان تفرش است که علیرغم تاکید مسولان حوزه سلامت در مراسم عروسی در تهران شرکت کرده است و این نشان می‌دهد مراودات استان مرکزی با استان‌هایی که درگیر نوع جهش یافته کرونا شده اند خطر آفرین است.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری این ویروس وحشی سبب شیوع نوع جهش یافته خواهد شد که وجود آن در استان مرکزی همه افراد را تهدید می‌کند

جمالیان افزود: نوع جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی با میزان سرایت بالاتر و کمون کمتر و میزان مرگ و میر بالاتر همراه است و تا زمانی که جامعه واکسینه نشود این ویروس دچار جهش می‌شود.

تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی هاست که اگر جدیت لازم به عمل نیاید گرفتار موج سنگینی خواهیم شد.

جمالیان با اشاره به اینکه اگر شرایط به همین منوال باشد روز‌های سخت و نفس گیری را در پیش رو خواهیم داشت تاکید کرد:این روز ها، با زدن یک ماسک ساده و حضورنیافتن در جا‌های شلوغ به خصوص در روز‌های پایانی سال، به جای عزا داری برای عزیزانمان زندگی را به آن‌ها هدیه دهیم تا حسرتی برای کسی باقی نماند.

  اولین مورد ویروس  "کرونای انگلیسی"  استان مرکزی  ۵ اسفند ۹۹   در اراک  مشاهده شد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

نظر شما