شناسهٔ خبر: 45895908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

قدردانی آمریکا از عمان به دلیل میانجیگری در منطقه

19 دی: وزیر خارجه آمریکا در رایزنی تلفنی با همتای عمانی خود از این کشور به دلیل ایفای نقش میانجیگرانه برای تقویت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه عمان بیانیه صادر کرد.

بنا بر اعلام مقام‌های آمریکا و عمان، آنتونی بلینکن و «بدر بن حمد البوسعیدی» وزرای خارجه دو کشور چهارشنبه شب (دیشب) با هم تلفنی صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا بیانیه کوتاهی درباره این رایزنی تلفنی منتشر کرد و از قدردانی بلینکن از مواضع و اقدامات عمان در منطقه غرب آسیا خبر داد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس تلفنی از عمان به دلیل ایفای «نقش میانجیگرانه به منظور تقویت صلح و ثبات منطقه» قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «آنتونی بلینکن وزیر خارجه با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان صحبت کرد. آنها درباره همکاری امنیتی (بین دو کشور) حرف زدند و بر اهمیت روابط تجاری و سرمایه گذاری عمان با ایالات متحده تاکید کردند».

وزیر خارجه عمان در پیامی توییتری درباره صحبت تلفنی با وزیر خارجه دولت «جو بایدن» توضیح مختصری داد. وی نوشت: «امشب با دوست خوبمان آنتونی بلینکن وزیر خارجه (ایالات متحده آمریکا) صحبت کردم. مشتاق همکاری نزدیک (با بلینکن) برای دستیابی به اهداف مشترک برای عمان و ایالات متحده آمریکا هستم».

بدر بن حمد البوسعیدی اواخر دی ماه در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک»، برجام را مهم‌‌ترین دستاورد آمریکا در منطقه توصیف کرد و خواستار بازگشت مجدد واشنگتن به این توافق شده بود.

وی بر آمادگی عمان برای کمک به توقف تنش‌ها در منطقه تأکید کرد و گفت: «ما از روابط بسیار خوبی با ایران برخورداریم و طبیعتا با آمریکا نیز روابط حسنه‌ای داریم. معتقدم که کانال‌های مستقیم بین تیم‌های سیاست خارجی واشنگتن و تهران باز است و هیچ مانعی برای احیای آن وجود ندارد».

نظر شما