شناسهٔ خبر: 45895687 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:

مردم به اندازه مصرف، کالاهای اساسی را خریداری کنند

رکنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز و افزایش تقاضا برای برخی از کالاها، انتظار می رود مردم به اندازه مصرفشان کالاهای اساسی را خریداری کنند.

صاحب‌خبر -

اسد عبدالهی در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ضرورت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شب عید و همچنین نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و به منظور نظارت بر بازار و لزوم کنترل قیمت ها تدابیری اندیشیده شده است، افزود: در این دو مقطع با تدابیر و اقدامات لازم، به دنبال آرامش در بازار و کنترل قیمت ها هستیم.

وی با اشاره به تنش های ایجاد شده در روزهای اخیر در برخی از کالاها از جمله گوشت مرغ و روغن نباتی مورد نیاز مردم گفت: در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شده که کالاهای مورد نیاز به اندازه کافی تامین شود  و در اختیار همه استانها قرار گیرد.

عبدالهی با بیان این مطلب که کالاهای اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار در روزهای پایانی سال، هم در زمینه گوشت منجمد و هم گوشت مرغ و ... تدابیر لازم اتخاذ شده است و همچنین برای ماه مبارک رمضان مشکلی در سطح لرستان نخواهیم داشت. 

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و برای کنترل بیشتر بازار و قیمت ها، در صورت لزوم استانهای هم جوار، کالاهای اساسی مورد نیاز را با هم مبادله می کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص کنترل و نظارت بر بازار نیز گفت: با همکاری دستگاههای دولتی از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و جهاد کشاورزی و ... این مهم انجام می پذیرد اما بخش مهم آن مشارکت مردم است. 

وی با اشاره به شایعات و بحث های روانی گفت: متاسفانه برخی از اوقات این موضوع باعث افزایش قیمت در برخی از کالاها می شود و مردم باید به اندازه مصرف خود کالاهای مورد نظر را تهیه کنند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما