شناسهٔ خبر: 45895433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ورود مجلس به ماجرای سراوان / همه اتفاقات در سیستان و بلوچستان و کردستان مرتبط به قاچاق نیست و دادوستد مرزی است / آن طرف مرز تیراندازی شده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حادثه سراوان در دست بررسی است هیاتی از مجلس عازم سراوان خواهد شد تا مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا بهانه به دست رسانه های بیگانه داده نشود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «فدا حسین مالکی»، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اتفاقاتی اخیر در سراوان گفت: سوخت برها قشر زحمت کش جامعه هستند؛ باید برای مرزنشینان اشتغال ایجاد شود و از ظرفیت های موجود در مرزها استفاده شود. در جلسه ای که با پاکستانی ها داشتیم آنها نیز ابراز تمایل در این زمینه داشتند. باتوجه به فرمایش رهبری از موقعیت و فرصت های مرزی باید برای مرزنشینان استفاده شود.

 

او ادامه داد: حادثه سراوان در دست بررسی است هیاتی از مجلس عازم سراوان خواهد شد تا مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا بهانه به دست رسانه های بیگانه داده نشود. هیاتی که تعیین شده از کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون مرزنشینان و دو نفر از نمایندگان استان است.

 

مالکی گفت: باید سریعا ابعاد موضوع بررسی شود. در سراوان فرهنگ خوب مردم را شاهد هستیم، دستگاه های ذیربط در طول این چند سال به دنبال این هستند تا مشکلات مرزنشینان رفع شود و طرح های مختلف در حال انجام است. هر اتفاقی که در سیستان و بلوچستان و کردستان رخ می دهد را نمی توان به قاچاق مرتبط دانست اینها دادوستد مرزی است. باید کاری کرد تا این دادوستدهای تجاری به آسانی انجام بگیرد. قاچاق اصلی که خسارت سنگین به اقتصاد کشور وارد می کند را باید سرنخ آن را در سطح کشور پیدا کرد مثلا 70درصد قاچاق در تهران دپو می شود و از آنجا به استان های دیگر فرستاده می‌شود. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ارتباط مردم با دستگاه های مختلف کشور باید مورد توجه قرار گیرد و به نیازهای مردم توجه شود. در فرمانداری سراوان که مردم حضور پیدا می کنند خسارتی وارد می شود نیروهای امنیتی خویشتن داری کردند و هیچ حرکتی صورت نگرفت و بزرگان سراوان از این قضیه خوشحال بودند. باید عوامل سود‌جو را از مردم جدا کرد و سوخت برها و افرادی که دنبال دادوستد هستند، حسابشان جدا و باید برای آنها اشتغال ایجاد شود. دو موضوع در سراوان رخ داد یک موضوع در فرمانداری که هیچ اتفاقی نیفتاده ولی آنچه که در مرز اتفاق افتاد قابل بررسی است و گزارش متعدد نشان می دهد که از آن طرف مرز، تیراندازی شده است.

 

منبع: برنا

نظر شما