شناسهٔ خبر: 45894039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهروندان برگزیده همدان معرفی شدند

گروه استان‌ها ـ با برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره شهروند برگزیده، شهروندان برگزیده همدانی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   همدان، سومین دوره جشنواره شهروند برگزیده همدان شامگاه چهارشنبه همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت علی (ع) با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی شهروندان برگزیده در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی شهرداری همدان به کار خود پایان داد. 

ویژگی‌هایشهروندبرگزیدهاطلاع‌رسانیشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این مراسم با تقدیر از شورای شهر و مدیریت شهری همدان برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: با همراهی مردم و مسئولان به دنبال برنامه‌ریزی در راستای توسعه استان هستیم. 

ظاهر پورمجاهد افزود: با کمک مردم و مجموعه‌های مختلف می‌توانیم از ظرفیت موجود در استان بهترین بهره را ببریم. 

وی با اشاره به این که باید ویژگی‌های شهروند برگزیده به صورت مستمر اطلاع‌رسانی شود گفت: تمام شهروندانی که در جامعه اثرگذار هستند باید به این جشنواره معرفی شوند.

مشارکت شهروندان در تصمیمات ضروری است 

فرماندار همدان نیز در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به این که پذیرفتن مسئولیت و مشارکت از ویژگی‌های یک شهروند نمونه است اظهار داشت: برای بروز این ویژگی‌ها باید فضای مناسب را برای شهروندان فراهم کرد. 

محمدعلی محمدی افزود: شهر یک فضای پویا است و مشارکت شهروندان در این فضا ضروری است. 

وی  تاکید کرد: نتیجه مطلوب از یک تصمیم وقتی حاصل می‌شود که مردم در آن مشارکت داشته باشند. 

الگوسازیجشنواره  برگزیدههمداندرکشور

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم با بیان این که انتخاب شهروند برگزیده و برگزاری این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ شهروندی و افزایش حس تعلق خاطر به شهر برگزار شد اظهار داشت: بدون مشارکت شهروندان پیشبرد امور شهری و توسعه متوازن شهر میسر نیست.

سیدمسعود عسگریان افزود: برگزاری این جشنواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پنجم در راستای جذب مشارکت مردمی بود.

وی با اشاره به این که امیدواریم این جشنواره را هر ساله و به صورت مستمر داشته باشیم گفت: روند ثبت نام شهروندان برای شرکت در جشنواره شهروند برگزیده با تشکیل شورای راهبردی و کمیته‌های علمی، داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: هدف شورای شهر و مدیریت شهری همدان این است که این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی، اجتماعی در کشور الگو شود.

731شهروندثبتنامکردند

شهردار همدان نیز در این آیین با اشاره به  این که سومین دوره جشنواره شهروند برگزیده امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد اظهار داشت: عوامل برگزاری این جشنواره همه تلاش خود را کردند تا با شناسایی و برجسته‌سازی سرمایه‌های اجتماعی این رویداد فرهنگی در همدان قوت بگیرد.

عباس صوفی با اشاره به این که با برگزاری این جشنواره شهروندان را به چالش مدیریت شهری دعوت کردیم تا شهر آبادتری داشته باشیم گفت: 731 نفر از شهروندان در این دوره از طریق خود اظهاری یا معرفی دیگران در این جشنواره شرکت کردند.

وی تصریح کرد: پس از چند مرحله داوری 120 پرونده مورد ارزیابی نهایی داوران قرار گرفت و در نهایت شهروندان برگزیده معرفی شدند.

شهردار همدان عنوان کرد: در این دوره در بخش شهروند برگزیده 3 نفر، در بخش شهروند شایسته تقدیر 6 نفر، در بخش شهروند برگزیده عامل به وظایف شهروندی 4 نفر، در بخش تلاشگران سلامت 8 نفر، در بخش جنبی جشنواره 3 نفر، و در بخش برگزیدگان حوزه ایثار و شهادت 4 نفر انتخاب شدند.

برگزیدگان جشنواره شهروند برگزیده 

اما برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

شهروند برگزیده:

پرویز ملک‌زاده، اسماعیل زیرک‌زاده و رضا سلطان محمدی

 شهروندان عامل به وظایف شهروندی:

طاهره روشنیان، هاشم فرامرزی، فرج‌الله کریمی، عزت‌الله صدر

شهروندان شایسته تقدیر:

زهرا مصباحی، جهانبخش قمری، جواد مجتهدی، مه‌لقا جام‌بزرگ، آترین افشاری توانا، آناهیتا افشاری توانا

منتخبین بخش ویژه:

اکرم محسنی، رضا طهماسبی، الهام عبدلی، فاطمه مشفقی

جهادگران سلامت:

عرفان مختارزاده، علیرضا رجبی

شهدای راه سلامت:

شهیده سیده زهرا موسوی ارفع، شهیده قیامتی

ایثار و شهادت:

شهید علیرضا شمسی‌پور، مرحوم آیت‌الله فاضلیان، مرحومه مرضیه دباغ، محسن جامه بزرگ

شهروندان شایسته تقدیر بخش جنبی:

مرحوم مهدی کاشی، عباس بیگ‌محمدی، ابوالفضل مجیدلو

انتهای پیام/747/ش

نظر شما