شناسهٔ خبر: 45893286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای شهر مشهد:

آموزه های سیره علوی را باید در عرصه ‌های مختلف زندگی اعمال کنیم

حیدری با بیان اینکه اصلاح رفتارها و حل و فصل مشکلات باید از طریق افراد محبوب صورت گیرد، گفت: سیره علوی و دیگر ائمه اطهار(ع) آموزه‌های بلند و عزیزی است که پیوسته باید مدنظر داشته باشیم و در عرصه‌های مختلف زندگی آن را اعمال کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» عصر(۶ اسفند) در آیین اختتامیه جشنواره مفلحون ضمن ابراز خرسندی از روش به‌کار گرفته شده توسط شهرداری به منظور انتخاب کارمندان مفلح در هر حوزه که با بهره‌گیری از نظرات همکاران و کارکنان انجام شده است، اظهارکرد: «مفلحون» براساس آیات قرآن کریم دارای ویژگی‌های متعدد هستند و لذا کارمندان انتخاب شده به عنوان «مفلح» و حاملان این عنوان، عهده‌دار ویژگی پرمسئولیتی شده‌اند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه زمانی اثربخش خواهد بود که بین آمر و فرد مخاطب، پیوند عاطفی برقرار باشد؛ لذا در آموزه‌های دینی نیز توصیه شده که ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از حلقه نزدیک وابستگان آغاز کرد زیرا پیوند عاطفی عامل بسیار مهمی است.

 

حیدری با بیان اینکه اصلاح رفتارها و حل و فصل مشکلات باید از طریق افراد محبوب صورت گیرد، افراد برگزیده را خطاب قرارداد و تصریح کرد: شما از شاخص‌ها و ویژگی‌هایی برخوردار هستید که سبب شده همکارانتان شما را برگزینند و توفیقی است که به‌واسطه سبک زندگی کاریتان کسب کرده‌اید پس بدون شک امر به نیکی و پرهیز از بدی از سوی شما، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

 

وی متصف شدن به صفت «مفلح» را توفیق بزرگی دانست چراکه محصول تقواست و گفت: حال برشماست که از این صفت صیانت کرده و آن را حفظ کنید؛ باید توجه داشت که عامل بودن به آنچه میگوییم، شرط بسیار مهمی در اثرگذاری امر به معروف است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه رسالت والای شهرداری، پاسخگویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است، افزود: همیشه باید توجه داشت که مردم، «ولی نعمت» ما هستند و حقوق ما از محل عوارض دریافتی از ایشان حاصل می‌شود؛ پس برماست که آنها را تکریم کنیم و پاسخگویی نیز به شکل مناسب، صحیح و توام با احساس مسئولیت باشد.

 

حیدری با تاکید بر لزوم گام برداشتن در مسیر تحقق نظارت همگانی، اظهارکرد: در جامعه باید شاهد فضای آزاد، نقد آزاد و مطبوعات آزاد باشیم؛ یک کارمند باید بتواند بدون ترس، مدیر خود را نقد کند و از دل چنین نگاه‌هایی است که میتوان نسبت به اصلاح جامعه اقدام کرد.

 

وی با اشاره به شخصیت والای امام‌علی(ع)، گفت: امیرالمونین(ع) به‌عنوان یگانه عنصر خلقت، با جمیع خصائل نیکو، می‌فرمایند که از سخن حق و انتقاد شما برافروخته نمی‌شود ولی ما به عنوان شیعیان امام آیا اینگونه عمل و رفتار می‌کنیم؟ ما نه تنها از اشتباه انسان‌ها نمی‌گذریم، بلکه به نحوی برخورد می‌کنیم که نابود می‌شوند

 

. حیدری در پایان تصریح کرد: سیره علوی و دیگر ائمه اطهار(ع) آموزه‌های بلند و عزیزی است که پیوسته باید مدنظر داشته باشیم و در عرصه‌های مختلف زندگی آن را اعمال کنیم.

پایان پیام/483

نظر شما