شناسهٔ خبر: 45893176 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

گلادباخ ۰-۲ سیتی؛ برد بی‌زحمت سیتیزن‌ها

منچسترسیتی در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل مونشن گلادباخ به پیروزی ۲-۰ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، دیدار تیم های منچسترسیتی و مونشن گلادباخ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پوشکاش آرنا و در شرایطی آغاز شد که سیتیزن ها با 5 تغییر نسبت به بازی با آرسنال وارد زمین شدند. لاپورته، واکر، رودریگو، فودن و ژسوس بازیکنانی بود که گواردیولا در دیدار با آرسنال از آن ها استفاده نکرد و امروز به زمین فرستاد تا با ترکیبی متفاوت به استقبال این بازی حساس برود.

این مسابقه باتوجه به قوانین سفت و سخت کرونایی کشور آلمان به مجارستان منتقل شد چرا که بازیکنان منچسترسیتی پس از مسافرت به آلمان باید 14 روز در قرنطینه می‌ماندند.

مونشن گلادباخ در حالی وارد زمین شد که در 3 بازی پیشین خود دو باخت و یک مساوی به ثبت رسانده بود. شاگردان مارکو روزه با شیوه ای تدافعی وارد زمین شدند اما تنها 29 دقیقه موفق به مقاومت شدند و سرانجام روی توپ ارسالی ژائو کانسلو، برناردو سیلوا مهاجم پرتغالی منچسترسیتی با ضربه سری تماشایی دروازه را گشود تا بازی یک بر صفر شود.

پس از گل حریف آلمانی برای دقایقی موفق به کنترل بازی شد اما آن ها از رسیدن به دروازه حریف ناکام بودند و حتی یک موقعیت گل نیز خلق نکردند. منچسترسیتی دو بار توسط واکر و استرلینگ به نزدیکی محوطه جریمه گلادباخ رسید اما آن ها نیز موقعیت چندانی به دست نیاوردند تا نیمه نخست با نتیجه 1-0 به اتمام برسد.

در آغاز نیمه دوم، مونشن گلادباخ دوباره موفق به کنترل بازی شد اما آن ها امکان انتقال صحیح توپ از خط دفاعی و میانی به مهاجمان خود را نداشتند. با این حال در دقیقه 60 دنیس زکریا در زمین تیم منچسترسیتی توپ را به چنگ خود درآورد و با پاس عمقی مهاجم گلادباخ را راه انداخت اما خروج به موقع ادرسون مانع از ایجاد موقعیت تک به تک شد. 

اولین و تنها فرصت خطرناک حریف سرسخت آلمانی در دقیقه 62 رقم خورد. جایی که ارسال دنیس زکریا از سمت راست با ضربه عقرب آلاسانه پلئا مهاجم فرانسوی همراه شد اما او بدشانس بود و ضربه اش با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. نکته جالب این که وی بلافاصله پس از این ضربه تعویض شد.

باوجود نمایش قابل قبول و سازماندهی دفاعی خوب گلادباخ، این منچسترسیتی بود که دوباره موفق به گلزنی شد. در دقیقه 65 حرکت استرلینگ از سمت چپ با پاس این بازیکن به رودریگو همراه شد. او دوباره توپ را به سمت راست فرستاد و این بار برناردو سیلوا با سر ژسوس را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم برزیلی گل دوم را وارد دروازه زومر کرد تا مقاومت تیم مارکو روزه دوباره بشکند.

در دقیقه 69 رحیم استرلینگ ستاره تیم منچسترسیتی جای خود را به ریاض محرز داد و از این لحظه، بازوبند کاپیتانی نیز در اختیار گوندوغان قرار گرفت. در ادامه بریل امبولو مهاجم سوییسی و سرشناس مونشن گلادباخ هم وارد زمین شد اما او نیز در باز کردن دروازه تیم پپ گواردیولا ناکام بود.

چند دقیقه مانده به پایان بازی فودن یک موقعیت گل به دست آورد اما شوت سرضرب او از بالای دروازه به بیرون رفت و آن ها نتوانستند گل سوم را بزنند.

گلادباخی ها همچنین در یک صحنه معتقد به خطای پنالتی بودند. در دقیقه 82 هوفمن با فران تورس برخوردی داشت که منجر به مصدومیت و تعویض این بازیکن شد اما آرتو دیاز داور پرتغالی این مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت که این موضوع با اعتراض مارکو روزه همراه شد.

در نهایت این مسابقه با پیروزی دو گله شاگردان پپ گواردیولا به پایان رسید تا گلادباخ برای بازی برگشت و جبران نتیجه کار دشواری داشته باشد.

نظر شما