شناسهٔ خبر: 45893129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سقوط دوباره قیمت طلا به کانال 1700

آمریکا به دنبال ردیابی صادرات مخفیانه نفت ایران

در روزی که گذشت سرمایه گذاران جدیدی وارد عرصه بازارهای دیجیتالی شدند و این موجب شد بیت کوین دوباره به بالای ۵۰ هزار دلار برسد.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت بازار نفت با خبرهای مبنی بر صادرات مخفیانه نفت ایران به کشورهای خارجی تحت تاثیر قرار گرفت. همچنین در بازارهای جهانی ارزهای دیجیتالی نیز با وجود افزایش سرمایه گذارهای تازه، رونق به این بازار بازگشت. این در حالی است که قیمت طلا به کانال ۱۷۰۰ دلار دوباره افت پیدا کرد.

بازیگرهای جدید در ارزهای دیجیتالی

بر اساس گزارش سی ان بی سی، قیمت بیت کوین پس از تجربه فروش شدید در روز چهارشنبه ، دوباره صعود کرد و مجدد به بالای 50هزار دلار رسید. زیرا اسکوور(Square یک شرکت خدمات مالی ، تجار خدمات بازرگان و شرکت پرداخت تلفن همراه در سانفرانسیسکو است) اعلام کرد که ارز رمزنگاری شده را به اندازه 170 میلیون دلاری را خریداری کرده است.

طبق داده های کوین متریکس ، ارزشمندترین سکه دیجیتال جهان با بیش از 6 درصد افزایش به ۵۰ هزار و ۵۰۱ دلار رسید. سایر ارزهای رمزپایه نیز مانند اتر و XRP به ترتیب در حدود 11٪ و 4٪ افزایش یافتند. به اصطلاح  altcoins(آلتکوین) یا ارزهای رمزپایه جایگزین ، اغلب در زمان قدرت بیت کوین صعود می کنند.

روز سه شنبه ، Square  اعلام کرد که 3،318 بیت کوین با قیمت متوسط ​​حدود 51،235 دلار خریداری کرده است. این شرکت که توسط مدیر عامل شرکت توییتر جک دورسی اداره می شود ، گفت بیت کوین اکنون حدود 5 درصد از کل دارایی های این شرکت را از آن خود کرده است.

این اولین بار نیست که این شرکت در بیت کوین سرمایه گذاری می کند - این شرکت سال گذشته 50 میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری کرد. دورسی یکی از مشهورترین طرفداران بیت کوین است که یک بار گفت معتقد است که در نهایت «پول واحد» دیجیتالی خواهد شد.

در همین حال ، مایکرواستراتژی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک میلیارد دلار دیگر بیت کوین خریداری کرده است. MicroStrategy قبل از شروع سرمایه گذاری در ارز رمزپایه چندان شناخته شده نبود. اما این شرکت نرم افزاری سازمانی از زمان اعلام اولین خرید بیت کوین در ماه آگوست(شهریور) ، سهام خود را بیش از 400 درصد افزایش داده است.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین به قیمت ۴۸ هزار و ۹۸۵ دلار رسید.

coindesk-BTC-chart-2021-02-25

تاثیر شهادت فدرال

روز دوم شهادت پاول، رییس فدرال رزرو در سنا بود. شهادت پاول رو به روی هیئت خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده هیچ افشاگری بزرگی ارائه نکرد. بانک فدرال قاطعانه معتقد است که برای بازگشت به حداکثر اشتغال یک راه طولانی وجود دارد زیرا به طور احتمالی بازگشت 10 میلیون شغلی مدتی طول خواهد کشید. پاول خوش بینی خود برای چشم انداز اواخر امسال را تکرار کرد.

طلا نمی تواند با افزایش بازده اوراق قرضه جهانی کنار بیاید. افراد به دنبال صعود طلا روز سه شنبه در شهادت رئیس صندلی فدرال پاول حس منفی دیگری گرفتند ، اما حرکت در بازده باعث حفظ دلار در کوتاه مدت خواهد شد. افزودن به مشکلات طلا ، ثبات نگه داشتن طلا برای هفتمین روز متوالی است.

شاخص دلار در روزی که گذشت با افزایش ۰.۰۱ درصد به ۹۰.۱۷۲ واحد رسید.

بازار

شروع وحشتناک طلا

طلا شروع وحشتناکی برای سال جدید میلادی داشت و درد بیشتری در آینده ظاهر می شود ، اما سقوط بیشتر کامل بعید است. بانک فدرال می خواهد بازده بالاتر اوراق قرضه را شاهد باشد اما با سرعت فعلی مشاهده نخواهد شد. روند صعودی بلند مدت طلا با پایان روند افزایشی و از سرگیری ضعف شاخص دلار ، دوباره خود را نشان خواهد داد.

همچنین بر اساس گزارش کیتکو، قیمت های آتی طلا در ظهر چهارشنبه به طور نسبی پایین تربودند اما از پایین ترین سطح خود بسیار بالاتر بوده است. افزایش بازده اوراق قرضه دولتی در اواسط هفته بازارهای فلزات گرانبها را تحت فشار قرار داده است. معاملات آتی طلا در آوریل(اردیبهشت) با 9.00 دلار کاهش به 1797.20 دلار رسید و آخرین قیمت اونس نقره با 0.097 دلار افزایش به 27.78 دلار رسید.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۵.۴ دلار یا ۰.۳۰ درصد با قیمت ۱۸۰۱ دلار در بازار به فروش رسید.

بازار

صادرات مخفیانه نفت ایران به کشورهای خارجی

بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا و ایران ، هر دو توسط آمریکا تحریم شده اند ، اما این دو کشور راهی برای کمک به یکدیگر پیدا کرده اند زیرا شرکت های حمل و نقل به دلیل ترس از حمله ایالات متحده ، از معاملات با دو کشور تولید کننده نفت دور شده بودند.

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد ، ونزوئلا در همان تانکرهایی که ایران بنزین و قطعات یدکی را برای پالایشگاه های ونزوئلا تحویل می دهد ، سوخت جت را به این کشور حمل می کند.

به گفته منابع رویترز ، ونزوئلا که با پروازهایی که طی یک سال گذشته در این کشور انجام شد ، بیش از حد از سوخت جت برخوردار است ، پس از دریافت بنزین از ایران، سوخت هواپیمایی را به ایران می فرستد.

ونزوئلا با وجود داشتن بزرگترین ذخایر نفت خام جهان ، در سال های اخیر از کمبود شدید بنزین رنج می برد ، این امر به دلیل تولید کمتر نفت خام و سالها سومدیریت در پالایشگاه ها و همچنین تحریم های ایالات متحده است که واردات بنزین از این کشور را قطع کرده است.

دولت آمریکا در حال حاضر به دنبال بازداشت یک تانکر است که معتقد است بخشی از یک طرح ایرانی برای ارسال مخفیانه نفت ایران به یک مشتری خارجی است.

وزارت دادگستری ادعا می کند که ایران طرحی را برای حمل مخفیانه نفت ایران برای مشتری خارج از ایران ایجاد کرده است. ابر مخزن ، آشیلاس ، حامل 2 میلیون بشکه از سوی آمریکا معتقد است نفت خام ایران است.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدییت به ترتیب با افزایش ۱.۶۴ درصد . ۱.۵۲ درصد به قیمت های ۶۷ دلار و ۱ سنت و ۶۳ دلار و ۱۹ سنت رسیدند.

بازار

 

نظر شما