شناسهٔ خبر: 45892626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان؛

پیش‌بینی و مدیریت در حوزه آب باعث کاهش خسارات احتمالی می‌شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: با تعریف سیستم الکترونیک مانیتورینگ قوی و مجهز در پایگاه دیسپاچینگ، توانایی رصد و کنترل ورودی آب‌ها را از سرچشمه تا انتهای مسیرها داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان عصر امروز چهارشنبه در بازدید از مرکز مدیریت دیسپاچینگ آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان، بیان کرد: استان خوزستان در دوره‌های خشک‌سالی و همچنین پر آبی دچار مشکلاتی می‌شود که زندگی مردم این استان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: در آستانه عید نوروز و فرا رسیدن فصل بهار که احتمال می‌رود شاهد بارندگی‌های بیشتری باشیم، در راستای بررسی آخرین وضعیت سدها و روان آب‌ها و میزان دبی آب موجود و پیش‌بینی‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان در ارتباط با احتمالات آینده، از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان بازدید شد.

سلیمانی دشتکی افزود: هم اکنون با تعریف سیستم الکترونیک مانیتورینگ قوی و مجهز در این پایگاه، توانایی رصد و کنترل ورودی آب‌ها را از سرچشمه تا انتهای مسیرها داریم که به لطف این سیستم مسیرهای مختلفی که امکان طغیان رودخانه، افزایش روان آب‌ها و سیلاب‌ها در آن وجود دارد، قابل ترسیم است.

استاندار خوزستان با عنوان اینکه سیستم الکترونیک این مرکز که مجهز به نرم‌افزارهای بروز و تقریباً به طور کامل راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز دیسپاچینگ که شامل مدل‌های چندگانه پیش‌بینی و رصد است که تحت نظر متخصصان مسلط به کار در حوزه‌های مرتبط با آب و آبریز و روان آب‌ها و سرچشمه‌های سدها اداره می‌شود و می‌تواند پیش‌بینی‌ها و راه‌های پیشگیری از وقوع بحران را برای اتخاذ تصمیمات مناسب در اختیار مدیران قرار دهد تا بتوان از خسارات احتمالی جلوگیری کرد.

نظر شما