شناسهٔ خبر: 45890552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیستم کنترل حوزه‌های آبریز خوزستان راه‌اندازی شد

استاندار خوزستان گفت: تمام حوزه‌های آبریز، روان‌آب‌ها و سرچشمه سدها قابل کنترل و مدیریت است و امیدوارم این سیستم نرم‌افزاری به‌روزی که تعریف شده، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها را جلوی راه مدیران قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان، امروز در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت دیسپاچینگ(رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: یکی از معضلات خوزستان مشکلاتی است که در سال‌های کم‌آبی و پرآبی با آن مواجه می‌شود.

وی افزود: این مشکلات روی زندگی مردم اثرگذار است و ما نیز در آستانه بهار و با توجه به احتمال بارندگی‌های بیشتر، جهت بررسی نظر کارشناسان، وضعیت سدهای موجود، روان‌آب‌ها و همچنین میزان دبی آبی که وجود دارد و در راستای پیشگیری از مرکز رصدخانه سازمان آب‌وبرق بازدید کردیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: یک سیستم الکترونیک و مانیتورینگ قوی تعریف شده که میتواند از سرچشمه تا انتهای ورودی آب‌ها را به صورت دقیق تحت کنترل قرار دهد.

وی افزود: در این سیستم مسیرهای مختلفی که ممکن است طغیان رودخانه یا افزایش روان‌آب‌ها را داشته باشیم و همچنین مسیر سیلاب‌ها نیز ترسیم می‌شود.

سلیمانی دشتکی ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه بیان کرد: سیستم الکترونیک به شکل کامل راه‌اندازی شده است و تعدادی متخصص جوان بسیار مسلط مسوولیت مدل‌های شش‌گانه یا هفت‌گانه‌ای هستند که ترسیم شده است.

وی افزود: تمام حوزه‌های آبریز، روان‌آب‌ها و سرچشمه سدها قابل کنترل و مدیریت است و امیدوارم این سیستم نرم‌افزاری به‌روزی که تعریف شده، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها را جلوی راه مدیران قرار دهد تا به موقع تصمیمات لازم اتخاذ شود و مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما