شناسهٔ خبر: 45888915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

درگذشت عبدالله احمدیه بازیگر آینه عبرت + عکس و بیوگرافی

عبدالله احمدیه بازیگر قدیمی که در سریال های محبوب تلویزیونی ایفای نقش کرده بود صبح امروز در سن 68 سالگی دارفانی را وداع گفت. درگذشت عبدالله احمدیه بازیگر آینه عبرت از سوی خانواده ایشان تایید شد. علت درگذشت عبدالله احمدیه را به همراه عکس و بیوگرافی در ادامه میخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر درگذشت عبدالله احمدیه بازیگر آینه عبرت از سوی خانواده ایشان تایید شد و عبدالله احمدیه صبح امروز 6 اسفند 99 در سن 68 سالگی دارفانی را وداع گفت. علت درگذشت عبدالله احمدیه بازیگر سه در چهار ایست قلبی عنوان شد. گفتنی است این بازیگر پیشکسوت فردا پنجشنبه 7 اسفند 99 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می شود. عکس و بیوگرافی عبدالله احمدیه را در ادامه این خبر میخوانید.

درگذشت عبدالله احمدیه بازیگر آینه عبرت + عکس و بیوگرافی

علت درگذشت

عبدالله احمدی در ۶ اسفند ۱۳۹۹ بر اثر ایست قلبی درگذشت علی احمدی فرزند این بازیگر به خبرنگاران گفته است که پدرم بدون هیچ بیماری زمینه ای بر اثر ایست قلبی درگذشت و قرار است که چهارشنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاک به خاک سپرده شود.

 

سوابق هنری

از مهم‌ترین آثار هنری وی می‌توان به سریال سه در چهار و آیینه عبرت و سریال خوش رکاب اشاره کرد

عبدالله احمدی بازیگری را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و اولین تجربه خود را در سریال سه در چهار کسب کرد و موفق شد با درخشش در این سریال گام مهمی را در عرصه بازیگری بردارد و متوجه کارگردان ها و فیلمسازان کشور قرار بگیرد ایشان در سریال سه در چهار توانست در کنار بازیگرانی همچون مجید صالحی و آقای کاسبی مهران رجبی و نادیا گلچین بازی کند و تجربه بسیار خوبی را در کنار این بازیگران شناخته شده به دست آورد

در این سریال با قرار گرفتن در کنار مجید صالحی تجربه های موفقی را در زمینه بازیگری برای خود رقم بزند و همچنین همکاری نزدیکی با محمد کاسبی،علی صادقی،مهران رجبی و نادیا دلدار گلچین داشته است

این بازیگر سینما و تلویزیون در سریال‌هایی همچون «آینه عبرت»، «به رنگ صدف»، «اُ مثبت»، «خوش رکاب»، «سه در چهار» و در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مثل «آدم برفی» ایفای نقش کرده بود

بیوگرافی عبدالله احمدیه

احمدیه اگرچه در این چند سال اخیر، حضور پرتلاش و فعالی در قاب تلویزیون و سینما نداشته اما به تعبیر فرزندش 10 سال برای سازمان ترافیک در مقام بازیگر و مدیر تولید، آیتم‌های نمایشی آموزشی را تولید کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه "حرکت" اشاره کرد. شاید یکی از کارهایی که این بازیگر پیشکسوت را به آن اثر می‌توان یاد کرد سال 1387 و ایفای نقش در سریال "سه در چهار" مجید صالحی باشد.

بازیگری که کار حرفه‌ای‌اش را از تلویزیون آغاز کرد و توانست با مهارت خود، با ایفای نقش خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. عبدالله احمدیه توانست با بازی در سریال سه در چهار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمد کاسبی، علی صادقی، مهران رجبی و نادیا دلدار گلچین بر تجارب او افزود.

پسرِ مرحوم احمدیه درباره مراسم تشییع پیکر این بازیگر پیشکسوت گفت: مراسم تشییع فردا بنابر وصیت پدرم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار و به خاک سپرده می‌شود.عبدالله احمدیه 30 بهمن‌ماه 1332 به دنیا آمد و امروز 6 اسفندماه 1399 دارفانی را وداع گفت.

نظر شما