شناسهٔ خبر: 45887758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نکوداشت علي انصاريان در يک جشنواره سينمايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره به صورت همزمان آنلاین و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نکوداشت علی انصاریان در تاریخ 21 اسفندماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی با اشاره به اینکه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران پنجشنبه، 21 اسفندماه همزمان با مبعث حضرت رسول (ص) با حضور حداقلی برگزیدگان و داوران در سالن همایش های مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب  "راگا دید ‌" برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاخیر یکساله به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم  و شیوع ویروس کرونا، اکران آثار و مراسم اهدای جوایز بوده است.
وی با بیان اینکه نظرسنجی مردمی انتخاب بهترین مجری، گزارشگر و برنامه ورزشی تلویزیون نیز با مشارکت بالای مخاطبان برگزار و برگزیده‌ها در بخش‌های مختلف مشخص شدند که در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند؛ همچنین برندگان جوایز جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان که در دوسال اخیر حائز رتبه شده اند  نیز در این مراسم تقدیر می‌شوند.
به گفته علوی، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره از شبکه ورزش سیما، سایت جشنواره فیلم ورزشی و مجموعه‌های ورزش سه و طرفداری برای مخاطبان پخش خواهد شد.
وی افزود: در این دوره نکوداشت مرحوم علی انصاریان که عضو هیات  داوران در یکی از بخش‌های اصلی جشنواره بود و تکریم مقام مادر که شاخصه اخلاقی وی محسوب می‌شود، برگزار خواهد شد؛ همچنین بزرگداشت سه چهره مطرح ماندگار در حوزه سینما، ورزش و رسانه طبق سنوات قبل  برگزار می شود و از آنان  تجلیل به‌عمل  خواهد آمد که بزودی جزییات آن اطلاع رسانی می شود.
در این دوره جشنواره علاوه بر فیلم‎های داستانی سینمایی، داستانی ویدئویی در قالب‎های کوتاه، بلند و پویانمایی، فیلم‎های مستند، برنامه های تلویزیونی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال های 1396تا 1398، آثاری با موضوعات المپیک و پارالمپیک، ورزش و مبارزه با اعتیاد و فیلم‌های کوتاه موبایلی و ویدئویی با موضوع بازی‌های محلی، بومی و عشایری در بخش ویژه این رویداد حضور دارند و بیش از 700 اثر از 54 کشور در این دوره داوری شده اند.

نظر شما