شناسهٔ خبر: 45886818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی که با پیگیری نماینده مازندران در مجلس نتیجه داد؛

دولت مکلف به پرداخت توسعه بیمه‌های حمایتی از اقشار و صنوف شد

پس از انتشار گزارشی درخصوص مشکلات حذف یارانه بیمه کشاورزان و صیادان و کارگاه‌های جدیدالتاسیس زیر پنج نفر، این گزارش توسط نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس پیگیری و مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در پی انتشار دو گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی بلاغ مازندران درخصوص مشکلات حذف یارانه بیمه کشاورزان و صیادان و کارگاه‌های جدیدالتاسیس زیر پنج نفر، این گزارش‌ها توسط نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس پیگیری و منجر به تصویب مصوبه مکلف نمودن دولت در سال ۱۴۰۰ به منظور تداوم و استمرار توسعه بیمه‌های حمایتی از اقشار و صنوف شد.
 
در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و با پیشنهاد علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس طرح معافیت حق بیمه کارگاه‌های زیر پنج نفر به‌رای گذاشته شد.

علی‌اصغر باقرزاده در این جلسه اظهارکرد: پیشنهاد ما این است به منظور تداوم و پایداری برخورداری مشمولان قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان پنج نفر کارگر که مصوب سال ۱۳۶۱ بوده اما از مهر ماه امسال تامین اجتماعی به دلیل عدم دریافت حق بیمه آن را لغو کرده دوباره دولت مکلف به اجرای آن شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قانون بیمه اجتماعی شامل صنوفی مانند قالیبافان، بافندگان فرش، شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومی، صیادان شمال و جنوب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهدکودک و مراکز توانبخشی بهزیستی، خادمان مساجد و باربران از مشمولان معافیت تخفیف حق بیمه می‌شوند که با حذف آن ضربه سنگینی به آن‌ها وارد می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر قانون برنامه ششم توسعه و احکام دائمی، هرگونه بار مالی بر صندوق‌ها ممنوع است.

باقرزاده با اشاره به اینکه حذف این بیمه موجب مشکلات زیادی برای اقشار مختلف شده است یادآورشد: باتوجه به گستردگی صنوف تحت پوشش، تعداد افراد زیادی درحال حاضر دچار مشکل شدند و اگر این بند تصویب نشود سازمان تامین اجتماعی نمی تواند اقدام خاصی انجام دهد.

وی ادامه داد: برای استمرار بیمه حمایتی اقشار و برخورداری افراد جدید امیدواریم که نمایندگان مجلس به این پیشنهاد رای مثبت بدهند.

به گزارش بلاغ، در نهایت این پیشنهاد با رای ۸۶ درصدی نمایندگان به تصویب رسید و دولت مکلف به پرداخت سهم خود در حق بیمه آن‌ها شده و لازم است که همه ساله در بودجه سنوات کل کشور در وجه سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما