شناسهٔ خبر: 45886040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز بازسازی ۱۰۰ درصدی سی سخت

بازسازی واحد‌های زلزله زده سی سخت با مصالح جدید آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به شهرستان دنا با بیان اینکه کارشناسی اولیه برای ارزیابی میزان کلی خسارت روز جمعه آماده شد گفت: با تصویب هیئت دولت هم بحث تسهیلات و هم کمک‌های بلاعوض و بحث اسکان موقت همه پیش بینی و اعتبارات نیز تامین شد.

عزیزالله مهدیان افزود: کار شناسایی و تکمیل پرونده برای افراد خسارت دیده شروع شده است و حدود ۷۰۰ واحد شهری به طور ۱۰۰ درصد تخریب شدند، حدود ۵۸۰ واحد روستایی تخریب و حدود ۲ هزارو و ۹۰۰ واحد هم خسارت تعمیراتی داریم که برای همه این موارد اعتبارات پیش بینی شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد:امروز چهارشنبه در سی سخت کلنگ ساخت اولین واحد بازسازی زده شد و کار اجرایی نیز آغاز خواهد شد و تلاشمان این است تا حداکثر تا پایان نیمه اول سال بازسازی ۱۰۰ درصد انجام شود البته تا پایان تیرماه اعلام شده است.

مهدیان گفت: خوشبختانه مردم منطقه خیلی خوب پای کارند و خودشان فعال و کار را بلند هستند و در میدان هم حضور دارند، و با کمک خود مردم بازسازی را در موعدی که پیش بینی کرده ایم به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: در واحد‌های احداثی شهری نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌شود که ۲۰ میلیون نیز کمک بلاعوض احداث واحد‌های مسکونی است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کنار این موارد سیمان را به صورت رایگان از بنیاد مستضعفان تامین می‌کنیم، پروانه نظارت، و نقشه هم رایگان است و طبیعتا با این ارقامی که حدود ۱۸۵ میلیون تومان مجموعا برای اماکن مسکونی شهری است، کمک دستگاه‌های ستاد اجرایی فرمان و کمک‌های مردمی، این واحد‌ها در زمان مقرر نیز ساخته خواهد شد.
 
مهدیان گفت: در مناطق روستایی همین ارقام نیز وجود دارد و تسهیلات ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است و باقی موارد همینگونه است و اسکان موقت هم در روستا‌ها ۱۵ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: برای واحد‌های تعمیری سقف تعمیرات نیز ۳۰ میلیون تومان خواهد بود همچنین به واحد‌های تعمیری که لوازم منزل هم تخریب شده است به آن‌ها هم کمک هزینه معیشتی هم پرداخت خواهد شد.
 
آقای محمدی مدیر کل مدیریت بحران استان کهکیلویه و بویر احمد در ارتباط با شبکه خبر توضیحاتی را مطرح کرد . 
 
<div id="video-display-embed-code_359892" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811330/359892?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما