شناسهٔ خبر: 45885903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازسازی واحدهای زلزله زده سی سخت کلید خورد/ احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاها

تابش گفت: بازسازی واحدهای زلزله زده در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده سی سخت آغاز شده است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵
کد خبر ۷۶۷۷۰۸۷
دانلود PDF

تابش گفت: بازسازی واحدهای زلزله زده در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده سی سخت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در شبکه خبر با بیان اینکه تا امروز برای احداث حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه سی سخت پرونده تشکیل شده است، گفت: ۱۲۰۰ واحد تعمیراتی در شهرها و ۵۰۰ واحد هم در روستاها پرونده برای بازسازی تشکیل داده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: در شهرها و روستاها در مجموع مرمت ۲ هزار و  ۴۰۰ واحد و احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستاهای منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

تابش بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه هیئت دولت بوده که ابلاغ شده و طبق دستور رئیس جمهور باید در اسرع وقت این اعتبارات پرداخت و کار بازسازی واحدها آغاز شود.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه این تسهیلات به صورت کمک بلاعوض  و تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: سازمان برنامه و بودجه بخشی را تامین کرده و سایر امکانات اضافی را از واحدهای امداد رسان و نهادهای انقلابی کمک گرفته‌ایم. به طوری که ستاد اجرایی فرمان امام به ازای هر واحد احداثی ۱۰ میلیون تومان و برای هر واحد تعمیراتی ۲ میلیون تومان به ما کمک پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید

تابش بیان کرد: کمیته امداد برای افراد تحت پوشش خود جداگانه کمک کرده است و بنیاد مستضعفان طی تماس تلفنی اعلام کرد که سیمان رایگان از همین شنبه برای بازسازی واحدها اعطا می‌کند و امیدواریم کار بازسازی را با سرعت آغاز کنیم.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: کمک‌های دیگری هم به ما رسیده و ما امیدواریم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، استانداری و سپاه پاسداران کار را انجام دهیم.

براساس این گزارش همچنین جنتی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله زده در شهرستان دنا امروز آغاز شده است، گفت: تاکنون ۵۰۰ پرونده تشکیل شده و برای ۱۵۰ نفر حساب افتتاح شده و امروز پول اسکان موقت به حساب این افراد واریز می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان فروردین سال ۱۴۰۰ همه ساختمان‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، تعمیر و تا پایان تیر هم همه واحد‌هایی که نیاز به احداث و بازسازی دارند، توسط بنیاد مسکن بازسازی می‌شوند.

طبق اعلام مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن  برای واحدهای احداثی شهری ۱۸۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است.

همچنین برای واحدهای احداثی روستایی هم ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۱۱۰ میلیون تومان وام و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض در بخش‌های مختلف و برای واحدهای تعمیراتی هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما