شناسهٔ خبر: 45885386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس:

دفترخانه‌های متخلف فارس جریمه شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس اعلام کرد که با انجام نظارت و بازرسی‌های انجام شده، بالغ بر ۳۰ دفترخانه اسنادرسمی در سراسر فارس به دلیل ارتکاب تخلف، با جریمه، مجازات شدند.

صاحب‌خبر -

سید مهدی هاشمی با اشاره به استمرار جلسات دادگاه انتظامی سردفتران با هدف نظارت بهینه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی فارس، گفت: دادگاه انتظامی سردفتران در صورت مشاهده تخلفات احتمالی بدون هیچ چشم پوشی با تخلفات برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت املاک و اسناد فارس، او با اشاره به برخورداری  فارس از ۴۱۳ دفتر اسناد رسمی، ادامه داد: با توجه به برنامه‌های تحولی سازمان ثبت و اهداف مد نظر در برنامه ششم توسعه مبنی بر تثبیت مالکیت‌ها وظایف ادارات ثبت حائز اهمیت است و به تبع آن دفاتر اسناد رسمی نیز به عنوان همگامان این ادارات در مسیر خدمات رسانی در حوزه‌های مرتبط محسوب می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: امسال و با هدف نظارت بهینه برعملکرد دفاتر اسناد رسمی استمرار هفتگی جلسات دادگاه انتظامی سردفتران را در دستور کار داشته ایم و با حضور اعضای این دادگاه، دادستان انتظامی و اصحاب دفاتر نسبت به رسیدگی به تخلفات محرز و صدور رأی اقدام شده است.

هاشمی اضافه کرد: در همین ارتباط صدور ۳۱ فقره توبیخ شفاهی و کتبی، ۳۰ فقره جریمه نقدی، ۲۲ فقره رأی انفصال موقت و ۳ فقره سلب صلاحیت عملی در جلسات دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان طی ۱۱ ماهه امسال انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس اضافه کرد: امسال رشدی بالغ بر ۹۰ درصدی را در آرای صادره در زمینه توبیخ و انفصال، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم که دال بر نظارت مستمر و برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات این دفاتر به منظور سالم سازی فضای ارائه خدمت به مراجعان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما