شناسهٔ خبر: 45884293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اتهامات جنسی؛ گریبان ترامپ را گرفت

دونالد ترامپ احتمالا امسال باید پاسخگوی خانم روزنامه‌نگاری باشد که او را به تجاوز جنسی متهم کرده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی به نام «ای. ژان کارول» امید دارد که روز محاسبه در سال جاری فرا برسد. کارول در نوامبر 2019 بعد از آنکه دونالد ترامپ اتهام تجاوز به او در آپارتمانی در منهتن در اواسط دهه 90 میلادی را رد کرد، دادخواست افترا تنظیم کرد و وکلای او امید دارند که بتوانند ترامپ را وادار کنند کتبا و به قید سوگند، گواهی دهد. ترامپ مدعی است هرگز کارول را ندیده و او را به دروغگویی برای فروش کتابش متهم می‌کند.  

 

اگر قرار باشد ترامپ به قید سوگند گواهی دهد، کارول قصد دارد آنجا حاضر باشد. او در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: منتظر لحظه‌ای هستم که وارد اتاق شوم و آن طرف میز مقابل او بنشینم. هر روز به آن فکر می‌کنم.

 

کارول 77 ساله که سابقا ستون‌نویس مجله ال (Elle) بود، در شکواییه خود و دادخواست پس گرفتن اظهارات ترامپ به دنبال جبران خسارت نامشخص است.

 

این یکی از دو پرونده افترا در رابطه سوءرفتار جنسی علیه ترامپ است که اکنون با خروج او از ریاست جمهوری ممکن است با شتاب بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرد. وکلای ترامپ در زمان حضور او در کاخ سفید با این استدلال که رسیدگی به وظایف ریاست جمهوری منجر می‌شود تا پاسخگویی به شکایات مدنی غیرممکن شود، رسیدگی به این پرونده را به تاخیر انداختند.

 

جنیفر راجرز، دادستان فدرال سابق که اکنون پروفسور حقوق دانشگاه نیویورک است، می‌گوید «تنها مانع در پیشبرد این شکایت‌های مدنی این بود که او رئیس جمهور است.» روبرتا کاپلان، وکیل این روزنامه‌نگار هم می‌گوید «گمان می‌کنم حسی در میان این قضات وجود دارد که الان زمان رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

 

وکیل ترامپ و نماینده دیگر این رئیس جمهوری سابق اظهارنظری درباره این گزارش نداشتند.

 

ترامپ با شکایت مشابهی از جانب سامر زرووس، از شرکت‌کنندگان سابق برنامه تلویزیونی او به نام «کارآموز» روبروست.

 

زرووس در سال 2016 ترامپ را به سوءرفتار جنسی متهم کرده و گفت که او در جلسه سال 2007 در نیویورک و بعد در هتلی در کالیفرنیا که آنها برای صحبت درباره فرصت‌های شغلی دیدار داشتند، به آزار جنسی او پرداخته است.

 

ترامپ با رد این اتهامات، زرووس را دروغگو خطاب کرد و موجب شد تا او در سال 2017 شکایتی علیه دونالد ترامپ تنظیم کند.

 

ترامپ تلاش‌های ناموفقی برای بستن این پرونده‌ها داشته و استدلال می‌کرد که به عنوان رئیس جمهور از پاسخگویی به شکایت‌های تنظیم شده در دادگاه‌های ایالتی مصون است.

 

زرووس و کارول جزو ده‌ها زنی هستند که آشکارا دونالد ترامپ را به سوءرفتار جنسی که سال‌ها پیش از رسیدن او به ریاست جمهوری رخ داده، متهم کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

 

نظر شما