شناسهٔ خبر: 45884277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پیام تبریک دکتر کوروش عزیزی، به مناسبت فرا رسیدن عید میلاد مولی الموحدین، علی(ع)

به مناسبت فرا رسیدن زادروز حضرت علی(ع) و روز مرد، معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیام تبریکی صادر نمود. متن این پیام را در زیر می خوانید:

صاحب‌خبر -

بسم الله الرحمن الرحیم

باز رجب رسید و دوباره عطر حضور مولود کعبه در همه عالم پدیدار گشت، حضور مقدسی که تا ابد جلوه دیدار و معنای حضورش، ترجمان هزاران هزار غزل عارفانه و کتاب عاشقانه گردید و تا گردش گردون برقرار است، هیچ نقطه پایانی بر این شخصیت تاثیرگذار متصور نخواهد بود.

مولودی که حتی لحظه حضور زمینی اش نیز با معجزه ای چون شکافته شدن دیوار کعبه همراه بود و چون به بالندگی و جوانی رسید، ملائکه از آسمان ها بانگ "لا فتی الا علی و لا سیف الا ذوالفقار" برایش سر دادند.

مردی که خداوند به جز او شایسته ای دیگر برای همسری دخت مقدس نبی(ص) انتخاب ننمود و جز او پدری لایق تربیت حسن(ع)، حسین(ع) و عباس(س) نخواست.

زندگی و سیره آن بزرگوار از میلاد تا شهادت، در تمام زوایا از جنگ تا صلح، از عبادت تا شهادت، همه و همه درس هایی بی نظیر و بی بدیل برای زندگی در همه ادوار در خود دارد، مردی که در خانه خدا به دنیا می آید و در خانه خدا و در حال عبادت به سوی معبود خویش شاهد شهادت را در آغوش می گیرد.

و راستی، شاید هیچ مناسبتی را نتوان به زیبایی زادروز مولای متقیان، علی(ع) برای نام گذاری روز پدر یافت، چرا که تربیت ویژه و الهی آن بزرگوار بود که شخصیتی چون امام حسن(ع) را به جهان معرفی نمود تا آنگاه که جان و معیشت مسلمین و پیروان حقیقی اهل بیت(ع) در خطر افتاده بود، با نهایت سیاست و هوشمندی پیمان صلح ببندد و مردی چون حسین(ع) را تربیت نمود که آنروز که دین جدش رسوال الله(ص) را در معرض تندباد منافقین دید، شمشیر از نیام بر کشید و همه هستی خود را تقدیم دین خدا نمود.

از خانه علی و تحت تربیت اوست که شیر مردی همچون ابوالفضل عباس(س) پرورش می یابد که مظهر ادب و وفا معرفی می شود و هر جا که امام خویش را نیازمند یاری می بیند، جان بر کف اخلاص نهاده و در کنار او مجاهدت نماید.

از سفره و زیر سقف خانه محقر مولای متقیان است که دختری همچون زینب(س) رشد می کند که زبان گویای برادران شهیدش می شود و نفاق منافقین را در همه عالم رسوا می سازد.

علی(ع)، مومنی بی بدیل بود که پس از رسول الله(ص) هرگز جهان همچو او را نخواهد دید، حاکمی عادل بود که عدالت و مبارزه با فساد را از خانواده خویش آغاز نموده بود، همسری مهربان بود که زنی همچون فاطمه زهرا(س) در کنارش آرامش می یافت و پدری سرشار از مهر بود که فرزندانی لایق و مومن از خانه او پرورش یافته و هر کدام برای همه روزگاران اسوه و الگو شدند.

امسال، در حالی به استقبال میلاد پر سعادت آن بزرگوار می رویم که یک سال از حضور و شیوع بیماری کرونا در کشور ما می گذرد و ما همچنان شاهد ابتلاء و فوت هموطنان عزیزمان بر اثر همین بیماری منحوس می باشیم، در کنار تقاضا از مسئولین کشوری برای انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون عمومی و سراسری کشور، از وجود مقدس آن حضرت نیز استدعا می کنیم هر چه سریعتر این بیماری از ایران و جهان برای همیشه رخت بربندد تا انشاالله سال آینده بتوانیم در آئین زادروز مولا علی(ع) و فرزندانش با دلی سرشار از شور و شادی حضور یابیم و از کرونا به جز خاطره ای تلخ و عبرت بار برای بشر چیز دیگری باقی نماند.

به این امید که راه و روش آن امام بزرگوار، سرلوحه منش و زندگی ما باشد و برکت وجود آن حضرت و فرزندان پاک سرشتش روشنایی بخش زندگی ما گردد، این مناسبت مبارک را به همه شما دانشگاهیان گرامی بویژه خواهران و برادران عزیز مدافع سلامت تبریک و خدا قوت عرض می نمایم.

علی یارتان باد

دکتر کوروش عزیزی

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظر شما