شناسهٔ خبر: 45883865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۶۱ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت کردستان سجامی شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: تاکنون ۴۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر در استان از مشمولان انتخاب کننده روش غیرمستقیم در سامانه سجام نام‌نویسی کرده‌اند و این افراد شرایط شرکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سهام عدالت در ۲۰ اسفند سال جاری را دارند.

صاحب‌خبر -

محمد عظیم ملک روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت ۲۰ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در کردستان هم به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرکت در انتخابات الکترونیکی تعیین هیات مدیره شرکت سهام عدالت مستلزم ثبت نام در سامانه سجام به آدرس sejam.ir است.

وی با اعلام اینکه از کل مشمولان سهام عدالت استان ۷۰۴ هزار و ۱۳۸ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، گفت: از این تعداد تاکنون ۶۵.۵ درصد آنها در سامانه سجام ثبت نام کردند و انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده تا انتخابات مشمولان دیگر هم برای سجامی شدند خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با بیان اینکه تاکنون در این استان ۲۸ نفر کاندیدای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان شدند،اضافه کرد: صلاحیت مقدماتی نامزدهای این انتخابات توسط اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان انجام شده و تایید صلاحیت نهایی آنها هم برعهده سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است.

ملک افزود: همه مراحل ثبت نام ۲۸ نامزد هیات مدیره شرکت سهام عدالت استان کامل نشده و تعدادی از آنها نقص مدرک دارند و امیدواریم این افراد در فرصت باقی مانده نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام کاندیداهای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی از طریق سایت setan.seo.ir انجام می‌شود، یادآور شد: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند هم از طریق درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک هم به آدرس dima.csdiran.ir می‌توانند رای بدهند و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

مشمولان سهام عدالت با دقت کاندیدای اصلح را انتخاب کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: از نخبگان، فعالان اقتصادی حوزه بازار و سرمایه و دلسوزان اجتماع و مردم درخواست داریم نسبت به سرنوشت شرکت سرمایه‌گذاری استان احساس مسوولیت کنند.

ملک افزود: می‌طلبد افراد توانمند و متخصص برای ارتقای عملکرد و افزایش ارزش سرمایه این شرکت در انتخابات هیات مدیره نامزد شوند.

وی اضافه کرد: از  مشمولان سهام عدالت هم انتظار می‌رود با بررسی و مطالعه بیشتر و با احساس مسوولیت نسبت به سهام و دارایی خود به طور فعالانه در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان شرکت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان یادآور شد: مشمولان سجامی شده افرادی را به عنوان هیات مدیره شرکت انتخاب کنند که دارای اهلیت بوده و از منافع آنها و شرکت حمایت کنند.

ملک با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در واقع بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور است، گفت: واگذاری و توزیع سهام عدالت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وخصوصی کردن اقتصاد و تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم کردستانی‌های مشمول سهام عدالت به روش مستقیم در این پروسه اقتصادی که نقش اساسی در توسعه استان دارد، مشارکتی فعال و آگاهانه در انتخابات هیات مدیره شایسته و اصلح داشته باشند.

کل مشمولان سهام عدالت استان کردستان یک میلیون و ۱۹۵ هزار نفر است و به عبارتی حدود ۷۳ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود که از این تعداد ۷۰۴ هزار و ۱۳۸ نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کردند.

نظر شما