شناسهٔ خبر: 45883382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نایب رئیس مجلس:

دغدغه مجلس ارزانی است

نایب رئیس مجلس گفت: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری و ارزانی اجناس مورد نیاز مردم است، وزرا به جای توئیت کردن به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400 اظهار کرد: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری، ارزانی و رفاه و آسایش ملت است، بنابراین وزرایی که توئیت می‌زنند و از مردم و ارزانی دفاع می‌کنند، به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند، لذا در شأن کسانی که 7 سال در مسند وزارت بوده اند و هم اکنون از ارزانی و معیشت مردم دفاع می‌کنند، نیست، چرا که حرف غیرواقع می‌زنند.

 

وی افزود: براساس ماده 100 قانون برنامه، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده شده نسبت به واگذاری اراضی دولتی با کاربری عمومی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و ورزشی به سازمان‌های دولتی ذیربط به قیمت تمام شده و به بخش خصوصی با قیمت کارشناسی روز اقدام شود.

 

نیکزاد  ادامه داد: حداقل سالانه یک میلیون مسکن باید ساخته شود، ما 6.5 میلیون مستاجر در کشور داریم، 3 میلیون نفر حاشیه نشین هستند و 72 هزار هکتار بافت فرسوده داریم و واگذاری زمین رایگان امکانپذیر نیست، زیرا اراضی باید آماده سازی شوند و اگر زمینی واگذار شود و آبادسازی انجام نگیرد، چطور می‌توان نسبت به ساخت خوابگاه یا هر سازه دیگر اقدام کرد.

 

نیکزاد با تاکید بر اجرای فرمول کلی که در قانون پیش بینی شده است، گفت: اراضی با قیمت تمام شده باید به دستگاه‌های دولتی واگذار و به صورت مزایده یا با قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شود.

 

نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری در سازمان بازرسی کل کشور یا ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی در مورد اراضی است که در کلانشهر‌ها واگذار شده اند و تغییر کاربری یافته اند، بنابراین اجرای برنامه ششم توسعه و احکام دائم برنامه‌های دائم توسعه‌ای ضروری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما