شناسهٔ خبر: 45882799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف برای خاش و یخبندان در مرکز سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود

زاهدان-ایرنا- رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید از فردا به استان وارد و بارش برف و باد شدید برای ارتفاعات خاش و کاهش دما تا 15 درجه و یخبندان شبانه برای مناطق مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روزهای پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باد در ارتفاعات سه هزار متری و بالاتر رشته کوه تفتان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که به هیچ عنوان مناسب برای کوهنوردی نیست.

وی افزود: با توجه به احتمال همزمانی بارش برف همراه با وزش باد شدید طی دو روز آینده، توصیه می‌شود مسوولان ورزشی، مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و خاش از صعود احتمالی کوهنوردان به ارتفاعات این شهرستان به ویژه کوه تفتان جلوگیری کنند.

 رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر وزش باد شدید، دمای هوا نیز در این مناطق کاهش قابل توجهی خواهد داشت به طوری که پیش بینی می‌شود نسبت به روزهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش یابد و یخبندان شبانه روی دهد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به سیستان وبلوچستان افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از اواخر پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که عمده فعالیت آن در نواحی مرکزی، ارتفاعات خاش و تفتان، زاهدان و میرجاوه است.

ملاشاهی با بیان اینکه احتمال می‌رود بارش‌ها در برخی مناطق با آب‌گرفتی معابر نیز همراه شود افزود: بر اساس آخرین تغییرات مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی با شدت کمتر و به صورت پراکنده در شمال و جنوب استان نیز فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی تا روز جمعه درسیستان و بلوچستان فعال خواهد بود و به تدریج از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود.

نظر شما