شناسهٔ خبر: 45882078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

سردار سلامی: در مقابل تحریم، پیشرفت کردیم

سرلشکر سلامی گفت: به ندرت می‌توان در تاریخ کشوری را یافت که در نقطه‌ای از عالم در برابر قدرت‌های شیطانی ایستاده باشد، مقاومت کند، پیشرفت کند و دشمن را مایوس کند و شکست بدهد.

صاحب‌خبر -
سرلشکر سلامی گفت: به ندرت می‌توان در تاریخ کشوری را یافت که در نقطه‌ای از عالم در برابر قدرت‌های شیطانی ایستاده باشد، مقاومت کند، پیشرفت کند و دشمن را مایوس کند و شکست بدهد.
 
به گزارش رجانیوز، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین رونمایی و بهره‌برداری از ۵۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی و بیش از ۱۱ میلیون نفر خدمت‌رسانی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم‌برخوردار خراسان رضوی با اشاره به میلاد با سعات امام علی(ع) اظهار کرد: مولود کعبه و شهید محراب آن امام عزیزی است که به شهادت رسید و او که هرگز بر سر سفره زرپرستان حاضر نمی‌شد و فرماندار خود را از این امر نهی کرد.
 
وی افزود: او همبازی فرزندان یتیم می‌شد تا غبار غم را از چهره کودکان بزداید و نان‌آور فقرا بود و دغدغه محرومان و مستضعفان داشت. در عالم معنا و تقوا و حلم هیچ کس نمی‌توانست در ارتفاعی که او قرار داشت نزدیک شود. این بخش بسیار کوچکی از تجلی روح ولایت علوی است که وقتی در پرتو انقلاب اسلامی در کشور تجلی یافت همان روح عدالت خواهانه و مستضعف گرایانه در شخصیت رهبران انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد.
 
سردار سلامی گفت: به فضل الهی ما امروز اراده مردان بزرگ را دیدیم و این تلاش های ارزنده و ثمربخش که نقطه آغاز راهی طولانی است، برای شکستن فقر و محرومیت که از وعده های شیطان است. فقر و فحشا از وعده های شیطان است و مغفرت و فصل از وعده های الهی است.
 
فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: انسان‌های با معرفت و باغیرت و متعصب به ایمان و دین و انسان‌هایی با قلوب پر از احساسات ژرف که در شرایطی سخت به یاری مردم نیازمند می‌شتابند نزد خداوند کریم و عزیز هستند و در فضل الهی با هدایت و بیرق‌داری نماینده ولی فقیه و با همراهی و تلاش و حرکت جهادی و انقلابی دستگاه ذی نقش و مردم نیگ اندیش جریانی امید بخش که مشعل های امید در دل های مردم زنده می کند بوجود آمده است.
 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در آغاز راه هستیم، گفت: جوهر گرانقدر اخلاص و مجاهدت و ایثار و عاطفه و معرفت و ایمان عمیق که این چنین از قلوب جاری می شود و بر صفحه زمین نقش دل انگیز زدودن فقر و محرومیت را می نگارد تقدیر داریم.
 
وی افزود: واقعیت این است که انقلاب، طلوع خورشید ولایت علوی بود و مسیر آن به سمت طلوع خورشید ولایت عظما پیش می رود و ما در این مسیر قرار داریم اما دشمنان خدا که هرگاه خورشید ولایی اسلام از افق هر سرزمینی طلوع کرده و اراده کردند نور خدا را خاموش کنند به صحنه آمدند و آرایش جهانی گرفتند و در برابر ایران و در برابر پیشوای انقلاب در هر دوره ای ولایت و امامت ایستادند و با صف آرایی کامل، تهاجم همه جانبه سیاسی نظامی، امنیتی و فرهنگی و اقتصادی و روانی  رسانه ای و تبلیغی داشتند.
 
سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: به ندرت می توان در تاریخ کشوری را یافت که در نقطه ای از عالم در برابر قدرت های شیطانی ایستاده باشد، مقاومت کند، آسیب نبیند، پیشرفت کند و دشمن را مایوس کند و شکست بدهد. نمی‌توان با محاسبات متعارف چنین عدم توازنی را در فضای قدرت و با نتیجه نامتوازن آن در میدان تاثیر تصور کرد.
 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: وقتی دشمنان ما را در تحریم‌های جهانی قرار دادند تصور جهان این بود که این [تحریم‌ها] ملت را می‌شکند و رهبری انقلاب و مردم دوام نمی‌آورند و تسلیم می شوند. اما تصور مبهمی به وجود آمده بود که سرنوشت این ایستادگی و ثبات چه خواهد شد و چه کسی پیروز این میدان است؛ دوباره امام به صحنه آمده است و در نقطه مرکزی این صحنه ایستاده و مسلمانان را به یاری می طلبد.
 
سرلشکر سلامی در تکمیل سخنان خود افزود: دشمن هرچه می‌توانست تمام سرمایه مادی و تمام سرمایه فرهنگی و روانی خود را به صحنه آورد؛ جدی و مصمم بود و تلاش کرد تمام سیاست‌های جهانی شامل ارعاب نظامی و راه اندازی جنگ در منطقه را دنبال کند و همه را نیز با خود همراه کند و نصرت خداوند بر این ماجرای عبرت آموز سایه افکند و ایران به تنهایی توانست سیاست فشار حداکثری دشمنان را بشکند و مردم ایستادند. مردمی که از ماجرای مسجد کوفه عبرت گرفته بودند. مردم، محشری به پا کردند؛ درود بر شرف و استقامت این مردم و بر صبر و شکیبایی و جوانمردی آنها و ثبات قدمشان.
 
وی با درود بر ذهن آزاد مردم ایران خاطرنشان کرد: آنها پرچم بی‌نظیری را در این تقابل تاریخی به اهتزاز درآوردند و همه دنیا صدای شکستن استخوانهای امپراتوری جهانی را شنیدند؛ امام و اسلام و مردم سه عنصری هستند که با یکدیگر پیوند دارند و جریان را تغییر می‌دهند؛ تاریخ می‌گوید این سه عنصر اساس هویت،‌ قدرت، استقامت، سرافرازی، حیثیت، کرامت و شرف ماست. با پیوند این سه عنصر عظیم امروز یک قدرت مسلط هستیم.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: با این سه عنصر در مقابل دشمنان خدا ایستاده‌ایم و آنچه امروز می‌بینیم یک جهاد بزرگ در مقابل دشمن است؛ ما به این میدان وارد شده‌ایم؛ همه مردم ورود کرده‌اند و آماده‌ایم و از سوی امام مسلمین دستور داریم که امکانات سپاه را تا حد ممکن برای کمک به مردم عزیز و شریف این مرز و بوم به کار بگیریم.
 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه مکلف و موظفیم بی‌مزد و منت هرچه در توان داریم در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: مردم آن قدر بر ما منت دارند که در سختی‌ها از ما حمایت و جوانانشان را در میدان جنگ به ما می‌سپارند و به اسلام تقدیم و برای نصرت دین خدا هدیه می‌کنند و حتی وقتی اشتباه می‌کنیم می‌بخشند؛ مردم روح بزرگی دارند و رفیع و منیع و صاحب‌ شان و مقدس و مومن هستند و ‌وظیفه داریم در هر میدانی که هر دشمنی این مردم عزیزمان را تهدید می‌کند آنجا حضور یابیم و این وظیفه ماست و منتی نیست.
 
وی افزود: اینکه مردم ما را به حضور می‌پذیرند و اجازه فداکاری می‌دهند باز هم متعلق به مردم است؛ هر دشمنی ما را تهدید کند می‌ایستیم چه دشمن آمریکا و اسرائیل باشد چه دشمن فقر و محرومیت باشد؛ باید این مرز و بوم در شان مردم "الگو و حاکمیت ولایی" باشد؛ دشمن می‌خواهد این فروغ را بگیرد اما اراده کرده‌ایم این گونه نشود و هرگز مشعل امید خاموش نمی‌شود.
 
سرلشکر سلامی گفت: دشمن تلاش کرد به سفره مردم هجوم آورد و به ذهن ما تهاجم کند اما مردم ما که روح بزرگ و عواطف عمیقی دارند راه را بر دشمن بستند و خواهند بست و این جریان ادامه خواهد داشت و ما ابتدای راه هستیم؛ با "فقر، محرومیت، فساد، تبعیض، آمریکا، انگلیس، نائبان منطقه‌ای آنها، تروریسم تکفیری و ناامنی" می‌جنگیم زیرا فلسفه وجودی ما این است.

نظر شما