شناسهٔ خبر: 45881681 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلنگ ساخت نخستین کتابخانه سبز کشور به زمین زده شد

ساخت نخستین کتابخانه سبز کشور با مشارکت خیر نیک اندیش در بوستان دامادی ساری آغاز شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰
کد خبر ۷۶۷۶۸۷۲
دانلود PDF

ساخت نخستین کتابخانه سبز کشور با مشارکت خیر نیک اندیش در بوستان دامادی ساری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: آیین کلنگ زنی ساخت نخستین کتابخانه سبز کشور با مشارکت خیر نیک اندیش دکتر نجات حسینی در زمینی به مساحت ۳۰۸ متر مربع در بوستان دامادی ساری آغاز شد.

او افزود: امیدواریم نخستین کتابخانه سبز را در کشور که یکی از اولین ساختمان‌های انرژی صفر هم محسوب می‌شود، با مشارکت یکی از خیران بنا کنیم.

ولی پور با بیان اینکه این کتابخانه سبز از انرژی محیطی استفاده می‌کند و هیچ آلاینده‌ای ندارد، گفت: امیدواریم این کتابخانه مورد استفاده پژوهشگران و دانشجویان قرار گیرد و ساری مرکز تبادل فرهنگی و گردشگری کشور شود.

او افزود: هزینه کمتر ساختمان، منابع انرژی آسان‌یاب و تجدید پذیر مانند تهیه الکتریسته از نور خورشید در محل و جمع‌آوری آب باران برای مصرف در کتابخانه در مناطق پر باران و استفاده از شوینده‌ها و پاک کننده‌های سازگار با محیط زیست از جمله مزیت‌های کتابخانه سبز است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: این کتابخانه سبز خود را موظف می‌داند منابع اطلاعاتی مروج حفظ و حمایت از محیط زیست را برای جامعه کتابخانه تهیه کند و با به‌کار بستن انواع ابتکارات، آگاهی‌های محیط زیستی را در سطح جامعه بالفعل و بالقوه کتابخانه ترویج دهد.
انتهای پیام/س

نظر شما