شناسهٔ خبر: 45880859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توضیح صندوق بازنشستگی درمورد استفاده بازنشستگان از یک بیمه عمر

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به اینکه پیش از این برای استفاده از خدمات طرح «بیمه عمر و حادثه صبا» فرم پیش فرض برای همه بازنشستگان آماده شده بود،افرادی که تمایل به استفاده از این خدمات را دارند آن را تایید و در صورت عدم تایید به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمود مرتضایی‌فرد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل اینکه دسترسی به خدمات اینترنتی برای همه بازنشستگان فراهم نیست یا اینکه آنها به راحتی نمی توانند از این خدمات استفاده کنند، در طرح استفاده از «بیمه عمر و حادثه صبا» برای همه بازنشستگان فرم مربوطه آماده سازی شد، اما اگر فردی بخواهد از این خدمات استفاده کند با ورود به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir و مراجعه به بخش بیمه تکمیلی عمر و حادثه، می‌توانند ضمن اطلاع از ۳ سطح بیمه نامه، نسبت به انتخاب یکی از سطوح و ثبت‌نام در آن اقدام و فرم مربوط را تایید کند.

وی ادامه داد: اما اگر فردی تمایلی به استفاده از این نوع خدمات ندارد، اگر فرم و اطلاعات مربوط را تایید نکند به منزله انصراف استفاده از خدمات این بیمه تلقی خواهد شدتا به این ترتیب زحمتی برای بازنشستگان فراهم نشود.

مرتضایی فرد گفت: در پی پیشنهادات و درخواست هایی که بازنشستگان در تماس‌های تلفنی و فضای مجازی نسبت به فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی عمر و حوادث مطرح کردند، در جلسه ای توضیحات لازم از سوی مسئولان صندوق به روسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور ارائه شد.

وی افزود: در پی این توضیحات، مسئولان کانون‌ها نیز پیشنهادها و انتظارات خود را مطرح کردند و جمع‌بندی نهایی این بود که فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی‌ عمر و حادثه در درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری اصلاح شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به خدماتی که در این بیمه ارائه می شود و اینکه افراد بالای ۷۵سال هم می توانند مشمول آن باشند و این بیمه خدمات مناسبی را به بازنشستگان ارائه می دهد، بنابراین پیشنهاد می شود که بازنشستگان از این خدمات استفاده کنند.

وی مهلت ثبت‌نام در این سامانه را تا ۲۵ اسفند ماه اعلام کرد و گفت: امیدواریم با استقبال بازنشستگان عزیز، بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۰ این پوشش بیمه‌ای را برقرار کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارسال اطلاعات کامل و شرایط طرح های ارائه شده برای مدیران استانی صندوق و مسئولان کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور خبر داد و افزود: انتظار می‌رود از این طریق، امکان اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده به اعضای کانون‌ها و بدنه جامعه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری فراهم شود و دیگر، جایی برای ابهام و یا طرح موضوعاتی چون اطلاع نداشتن بازنشستگان از محتوای قرارداد باقی نماند.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و اجرای پوشش «بیمه تکمیلی عمر و حادثه»، تجربه مثبتی به دست آید و فعالیت‌های آینده صندوق در ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی هم با مشارکت بیشتر بازنشستگان در روند تصمیم‌گیری و اجرا همراه شود.

به گفته مرتضایی فرد، شرکت‌های بیمه‌ای مختلف به دلیل بالا بودن ضریب ریسک حاضر به پذیرش و امضای این قرارداد نشده‌اند و در نهایت، بیمه ملت که صندوق بازنشستگی کشوری سهامدار عمده آن است، حاضر شد بیمه عمر و حادثه و نیز بیمه آتش‌سوزی را برای بازنشستگان و وظیه‌بگیران تحت پوشش صندوق برقرار کند.

وی ضمن تشکر از کانون های بازنشستگی کشوری برای توجه به امور مربوط به بازنشستگان گفت: امیدواریم با توجه به خدمات بسیار مناسب این بیمه نامه، شرایط حد نصاب لازم برای شروع طرح از ابتدای فروردین فراهم آید.

نظر شما