شناسهٔ خبر: 45879940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دغدغه مجلس ارزانی و رفاه و آسایش ملت است/ وزرا به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند

نایب رئیس مجلس گفت: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری و ارزانی اجناس مورد نیاز مردم است، وزرا به جای توئیت کردن به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲
کد خبر ۷۶۷۶۷۴۰
دانلود PDF

نایب رئیس مجلس گفت: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری و ارزانی اجناس مورد نیاز مردم است، وزرا به جای توئیت کردن به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دغدغه مجلس تحقق فرامین رهبری، ارزانی و رفاه و آسایش ملت است، بنابراین وزرایی که توئیت می‌زنند و از مردم و ارزانی دفاع می‌کنند، به کارکرد خودشان عنایت داشته باشند، لذا در شأن کسانی که ۷ سال در مسند وزارت بوده اند و هم اکنون از ارزانی و معیشت مردم دفاع می‌کنند، نیست، چرا که حرف غیرواقع می‌زنند.

وی افزود: براساس ماده ۱۰۰ قانون برنامه، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده شده نسبت به واگذاری اراضی دولتی با کاربری عمومی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و ورزشی به سازمان‌های دولتی ذیربط به قیمت تمام شده و به بخش خصوصی با قیمت کارشناسی روز اقدام شود.

نیکزاد  ادامه داد: حداقل سالانه یک میلیون مسکن باید ساخته شود، ما ۶.۵ میلیون مستاجر در کشور داریم، ۳ میلیون نفر حاشیه نشین هستند و ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده داریم و واگذاری زمین رایگان امکانپذیر نیست، زیرا اراضی باید آماده سازی شوند و اگر زمینی واگذار شود و آبادسازی انجام نگیرد، چطور می‌توان نسبت به ساخت خوابگاه یا هر سازه دیگر اقدام کرد.

نیکزاد با تاکید بر اجرای فرمول کلی که در قانون پیش بینی شده است، گفت: اراضی با قیمت تمام شده باید به دستگاه‌های دولتی واگذار و به صورت مزایده یا با قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شود.

نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری در سازمان بازرسی کل کشور یا ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی در مورد اراضی است که در کلانشهر‌ها واگذار شده اند و تغییر کاربری یافته اند، بنابراین اجرای برنامه ششم توسعه و احکام دائم برنامه‌های دائم توسعه‌ای ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما