شناسهٔ خبر: 45879921 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل مجمع فعالان اسباب بازی ایرانی و اسلامی/ راه اندازی دومین نمایشگاه دائمی اسباب بازی

مراسم رونمایی از کتاب اسباب بازی ایران، صبح امروز چهارشنبه 6 اسفند 99 در مجمتع فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، صبح امروز چهارشنبه 6 اسفند در مجتمع فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر مراسم رونمایی از کتاب اسباب‌بازی ایران برگزار شد. محمد نخچی، مدیرعامل سرزمین اسباب بازی در مراسم رونمایی از کتاب اسباب بازی ایران که صبح امروز در مجمتع فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت:

از آنجایی که هیچ بانک اطلاعاتی در مورد اسباب بازی ها در ایران وجود نداشت برای اولین بار نمایشگاه دائمی اسباب بازی را  به نام سرزمین اسباب بازی راه اندازی کردیم که تمامی اسباب بازی های ایرانی در آن وجود داشت و با چندین مجموعه در حوزه های صادراتی هم کار کردیم .
وی افزود: برای سیاست گذاری در هر عرصه ای باید آمار و ارقام موثق وجود داشته باشد، به همین جهت ما در گام بعدی داده ها را وارد کتابی به نام اسباب بازی ایران کردیم تا هم تجار کشورهای دیگر کل دستاوردهای اسباب بازی ایرانی را ببینند و انتخاب کنند و هم اسباب بازی ها با جزییاتی مثل ابعاد، جنس، بسته بندی و کاربرد معرفی شود.
نخچی تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقاتی که به دنبال آن بودیم بحث شبکه سازی بود.
انجمن تولید کنندگان اسباب بازی را راه اندازی کردیم که الان سه سال از تاسیس آن می گذرد، این شبکه سازی کمک کرد تا فعالان این عوصه ارتباط بیشتری با هم داشته باشند.
مدیرعامل سرزمین اسباب بازی در پایان از تشکیل مجمع فعالان اسباب بازی ایرانی و اسلامی هم خبر داد.
در ادامه این مراسم دیزجی، رییس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی نیز اظهار داشت: بازی و سرگرمی تاثیرگذارترین روش برای ساخت شخصیت کودکان و حتی بزرگسالان است.
وی افزود: ما باید روی شش سال اول رشد کودک کار کنیم و با هدف و جهت مشخص اسباب بازی موردنیازشان را در اختیارشان قرار دهیم.
رییس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در ادامه از طرح راه اندازی نمایشگاه اسباب بازی دیگری در تهران خبر داد و گفت: با همت و پیگیری انجمن محل دیگری در مصلی تهران برای نمایشگاه دائمی اسباب بازی خواهیم داشت که توافقات اولیه برای برپایی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه از بیش از ٢٠٠مجموعه فعال در حوزه اسباب بازی در ایران تاکنون بیش از ١٠٠ مجموعه عضو انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی شده اند، گفت:  ابعاد صنعت اسباب بازی آنقدر وسیع است که نمی توان آن را محدود کرد، نیاز کشور و جایگاه آن نیازمند حمایت ویژه ای بوده تا به جایگاه اصلی این صنعت در دنیا برسیم.

 

حجت‌الاسلام قمی در مراسم رونمایی کتاب اسباب‌بازی گفت: اسباب‌بازی ایرانی حوزه مهمی است که خیلی روایت نشده و به آن پرداخت نشده است. در حالی‌که باید به این محصول به صورت جدی بپردازیم.

وی ادامه داد: از اراده خودمان به عنوان خادمین در حوزه فرهنگ به نمایندگی از دوستان و فعالان استقبال و از محصولاتی که در این حوزه تولید می‌شوند حمایت می کنیم.
 قمی اظهار کرد: همچنین در حوزه کتاب هم می‌توانیم تاثیرگذاری در این حوزه را داشته باشیم ما باید پرداخت جدی و علمی به این حوزه داشته باشیم، ما کلی دانشجوی تحصیل کرده علمی و مکتبی داریم که باید به این حوزه ورود کند تا بتوانیم محصولات فرهنگی، علمی و جدی ایرانی اسلامی را تولید کنیم.


ادامه دارد...

نظر شما