شناسهٔ خبر: 45879552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گلایه رئیس نظام مهندسی از ساخت‌و‌سازهای بدون پروانه/ 65 درصد ساخت و ساز یزد بدون پروانه است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به این‌که ۶۵ درصد ساخت و سازها در استان بدون پروانه است، گفت: این سازه ها سرمایه ملی است، باید آن را استاندار ساخت و به خوبی محافظت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی اصغر زحمتکش در نشست خبری که به منظور گرامیداشت مقام مهندس برگزار شد، با بیان این‌که در حال حاضر ۷۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند، اظهار کرد: دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه می‌توانند از ظرفیت متخصص موجود در این سازمان استفاده کنند.

وی در خصوص نرخ هزینه خدمات مهندسی که در این سازمان تصویب شده، افزود: نرخ هزینه‌ خدمات نظام مهندسی با افزایش جدید تعرفه کمتر از دو درصد کل هزینه‌های ساخت ساختمان  است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد در ادامه  با بیان این که میزان ورودی پرونده‌های سازمان از ۴۵۰ هزار در سال ۹۷ هم اینک به حدود یک میلیون پرونده افزایش یافته است، این رشد را مگر با تعامل، همفکری و پشتیبانی دستگاه‌های حاکمیتی استان و همراهی مردم ممکن ندانست.

زحمتکش در ادامه به سه استراتژی محوری هیات مدیره دوره هشتم این سازمان اشاره و تصریح کرد: با توجه به پراکندگی سامانه‌های موجود در سازمان ضمن بروز رسانی اطلاعات فرایندهای سازمان در راستای هوشمند سازی و اجرای سامانه یکپارچه، سامانه جامعی در این خصوص طراحی شد و هماکنون عضویت و صدور پروانه اشتغال مهندسان در قالب این سامانه انجام می‌شود که امیدواریم تا قبل از تیرماه سال آینده تمام فعالیت‌های سازمان به صورت الکترونیکی و به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: در همین راستا نیز تاکنون بیش از دو هزار توکن برای امکان امضای دیجیتال مهندسان در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی در ادامه به موضوع حذف نقشه های کاغذی گاز اشاره کرد و افزود: به همت بخش انفورماتیک سازمان، اولین استانی هستیم که فرایندهای مرتبط به با بخش گاز را به صورت تمام الکترونیک ارائه کردیم تا با این کار بیش از۹۰ هزار تردد را در زمان شیوع کرونا کاهش داده باشیم.

زحمتکش یکی دیگر از این اقدامات را راه اندازی سامانه های ارجاع نظارت ذکر کرد و گفت: در قالب این سامانه ناظران صاحب صلاحیت به صورت مکانیزه و به طور شفاف برای طرح‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

وی استراتژی دوم سازمان را بهبود کیفیت خدمات مهندسی سازمان در راستای افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم ذکر کرد و گفت: در همین رابطه با تلاش واحد آموزش نسبت به ارائه دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای مهندسان اقدام کردیم به طوری که طی ۱۰ ماه اخیر ۱۱۳ دوره آموزشی یعنی هر هفته بیش از ۲.۵ دوره آموزشی برگزار شده که بیش از ۶۰ درصد آنها دوره های آموزشی آزاد و مهارتی برای دانش افزایی بیشتر مهندسان بوده است.

زحمتکش با اشاره به اقدامات سازمان در مورد حوزه کارآموزی مهندسان جوان، اظهار کرد: هم کانون پیوند خوبی بین مهندسان جوان و مهندسان باتجربه برقرار شده که بسیار در بهبود کیفیت خدمات مهندسی موثر خواهد بود.

وی در پایان استراتژی سوم هیات مدیره کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را شفاف سازی ذکر کرد و در این باره خاطرنشان کرد: کلیه اطلاعات مهندسان و ظرفیتهای مجریان ذیصلاح روی سایت سازمان بارگزاری و در دسترس عموم قرار گرفته است تا به طور شفاف و با استفاده از مکانیسم مشخص شاهد توزیع طرح‌ها بین مهندسان باشیم.

انتهای پیام/ب

 

نظر شما