شناسهٔ خبر: 45879547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در بهمن امسال بود

ارومیه- ایرنا- کارشناس هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سردشت با ۲۱۶ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر استان طی بهمن امسال بود.

صاحب‌خبر -

مهدی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستانهای پیرانشهر با ۲۱۰ میلیمتر، اشنویه با ۱۳۴ میلیمتر و مهاباد با ۱۰۱ میلیمتر شهرهای پر براش استان در بهمن ماه بودند و میزان بارش در ارومیه نیز ۴۲ میلی‌متر در بهمن امسال گزارش شد.

وی با بیان اینکه هوای آذربایجان غربی امروز، چهارشنبه پایدار است، گفت: روز پنجشنبه موج کم دامنه ای وارد استان می شود که موجب وزش باد و افزایش ابر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت، چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد و نقده با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین و گرم ترین شهرستان استان بودند و دمای ارومیه نیز منفی چهار تا مثبت هشت درجه سانتی گراد گزارش شد.

طبق اطلاعات اداره تحقیقات هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما