شناسهٔ خبر: 45879544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

گیلان ۳۶۵۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی دارد

طاهره رفعتی

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به تعریف ۱۳ ذخیره‌گاه جنگلی در استان گفت: ۳۶۵۰ هکتار ذخیره گاه داریم.

صاحب‌خبر -

میرحامد اختری در شورای اداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها برگزار شد، با اشاره به طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل‌ها با محوریت جهش تولید، اظهار کرد: امسال ۱۳ ذخیره‌گاه جنگلی استان گیلان به مرحله آگهی قرق رسیده و عملیاتی شده است.

وی مساحت کل ذخیره‌گاه‌های جنگلی گیلان را ۳۶۵۰ هکتار دانست و افزود: ۴۱ پارک جنگلی در استان گیلان تعریف شده که ۲۷ فقره دارای مجری بوده و ۱۴ فقره مجری ندارد و از این تعداد شش فقره فاقد طرح می‌باشد لذا با همکاری نظام مهندسی تهیه طرح برای این شش فقره به زودی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از اجرای ممیزی در کلیه مراتع استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متعهد به تهیه طرح مرتع داری در ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان هستیم. در طرح گیاهان دارویی نیز پیشرفت ۷۰ درصدی داریم.

اختری، با اشاره به توسعه صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی استان با اعتبار استانی ۴۹۰ میلیونی، عنوان کرد: در راستای دولت الکترونیک ۳۷ واحد سرجنگل بانی استان را به اتوماسیون متصل کردیم.

وی از بهره‌برداری از هفت دوربین مانیتورینگ جنگل در شرق استان خبر داد و گفت: به زودی راه اندازی مرکز مانیتورینگ جنگل در غرب گیلان را آغاز خواهیم کرد که در مجموع نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار برای پوشش کل استان است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به مساحت یک میلیون و ۱۷ هزار هکتاری اراضی ملی استان، یادآور شد: از قرارداد ۵۶۰ هزار هکتاری اداره کل منابع طبیعی استان، فقط امسال ۱۲۲ هزار هکتار را در سامانه ثبت اسناد و املاک بارگذاری کردیم که در مجموع ۲۷۵ هزار هکتار بارگذاری و برای ۲۲۱ هزار هکتار سند تک برگ گرفته شده است؛ البته اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان نیز کاداستر ۴۵۰ هزار هکتار را بر عهده دارد.

وی با اشاره به احداث چهار پایگاه اطفای حریق در رشت و تالش و رودبار و لاهیجان، عنوان کرد: پایگاه اطفای رشت تکمیل بوده و پایگاه تالش ۶۵ درصد پیشرفت دارد که از محل اعتبارات استانی مدیریت بحران، سه میلیارد تومان جهت تکمیل پایگاه تالش تخصیص یافته است.

انتهای پیام

نظر شما