شناسهٔ خبر: 45879473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به یک خبر و توضیحات

سازمان برنامه و بودجه به اظهارات رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان آموزش عالی درباره افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارکنان پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری تسنیم 30 دی ماه، خبری را درباره دلایل عدم اجرای ابلاغ افزایش حقوق 50 درصدی کارکنان آموزش عالی و دانشگاهها را منتشر کرد.

پس از انتشار این خبر سازمان برنامه و بودجه جوابیه ای برای تسنیم ارسال کرد که متن این جوابیه و توضیحات تسنیم در ادامه این خبر آمده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

متن جوابیه سازمان برنامه  بودجه:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای قلی زاده

مدیرعامل محترم خبرگزاری تسنیم

با سلام و احترام

گزارشی با عنوان "کوتاهی معاونان برنامه و بودجه در ابلاغ افزایش 50درصد حقوق کارکنان وزارت علوم" مورخ 99/11/30  در ان خبرگزاری منتشر شده، مقتضی است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به منظور رفع ابهام و روشن شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در اسرع وقت در آن خبرگزاری منتشر شود.

این سازمان طی دو نامه در فروردین و دی ماه سال جاری با درخواست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب بخشنامه شماره 696388 مورخ 1398/11/30 برای افزایش حقوق کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی موافقت نموده است و بنابراین برخی از نکات ذکر شده در مصاحبه مذکور از جمله دستور دکتر نوبخت به مجموعه مربوطه در سازمان برای مشروط کردن تخصیص 10 درصد مازاد بر 100 درصد به عقد تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه با دانشگاهها با مفاد مندرج در مجوزهای مذکور هم خوانی ندارد. متاسفانه به نظر می رسد ادعای اشتباهی که مطرح شده ناشی از عدم دقت به مفاد مجوزهای مذکور و یا احیانا انتقال اطلاعات نادرست به این عزیزان بوده است.

در پایان ضمن تاکید بر لزوم مدیریت کارآمد بر منابع اعتبارات دستگاههای اجرایی کشور به جهت وجود تنگناهای مالی متذکر می شود سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق ماموریت ها و وظایف خود همواره به صورت یک واحد منسجم عمل نموده و در تصمیمات خود به عنوان یک پیکره واحد و با لحاظ مبانی کارشناسی و براساس امکانات موجود اقدام می کند و اجازه ایجاد شکاف بین سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری را نمی دهد.

مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل

توضیحات:

خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، گزارش و یا برداشت شخصی خبرنگار از مسئله عدم افزایش حقوق کارکنان دانشگاهها و آموزش عالی نبوده است و این مسئله از سوی لعیا میزبان، رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان آموزش عالی، که به نمایندگی از کارکنان آموزش عالی و دانشگاهها موضوع عدم افزایش حقوق 50 درصدی این مجموعه را دنبال می کند، بیان شده است.

این خبرگزاری بر اساس وظایف، رسالت خبری و آگاهی بخشی خود از گفت وگو با مسئولان مربوطه سازمان برنامه و بودجه در راستای روشن شدن این موضوع و احیانا پاسخ به ادعاهای مطرح شده استقبال می کند.

انتهای پیام/

نظر شما