شناسهٔ خبر: 45879461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار سفیر آلمان در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی

سفیر آلمان در تهران روز سه‌شنبه با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات مربوط به برجام گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در تهران صبح دیروز (سه‌شنبه) پنجم اسفند ماه در محل سازمان انرژی اتمی با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی و سفیر آلمان در این دیدار در خصوص زمینه‌های مورد علاقه ایران و آلمان برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف و موضوعات مربوط به برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 

 

این دیدار همزمان با روزی انجام شد که ایران نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در راستای اجرای مصوبه مجلس تحت عنوان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» متوقف کرد.

این اقدام ایران البته واکنش وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام را به همراه داشت و «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان و «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه  در این خصوص بیانیه‌‌ای مشترک صادر کرده و ضمن ابراز تأسف از این اقدام اعلام کردند که اقدامات ایران در حکم نقض بیشتر تعهداتش ذیل برجام است و نظارت‌های پادمانی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است از سوی دیگر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه چهارم اسفند ماه در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: «تمایلی از طرف آمریکایی وجود دارد تا گفت‌وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.» (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما