شناسهٔ خبر: 45879392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاشها برای متحد کردن ارتش لیبی همزمان با آمادگی برای رای گیری درباره دولت جدید

پریسا فیضی

رئیس شورای ریاستی لیبی و نخست وزیر جدید این کشور با مقامات نظامی در منطقه غربی در خصوص یکپارچه‌سازی نهاد نظامی و حمایت از کمیته نظامی مشترک 5+5 گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، در این نشست عبدالله اللافی و موسی الکونی، دو معاون محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی جدید لیبی و نیز عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر دولت وحدت لیبی حضور داشتند.

همچنین در این نشست محمد الحداد، رئیس ستاد مشترک نیروهای دولتی الوفاق و اسامة جویلی، فرمانده اتاق عملیات مشترک در منطقه غربی و عبد الباسط مروان، فرمانده منطقه نظامی در طرابلس، احمد علی ابو شحمه، فرمانده عملیات میدانی در اتاق مشترک و رئیس هیات دولت وفاق در کمیته نظامی مشترک ۵+۵ و اعضای هیأت حضور داشتند.

این کمیته نظامی طی کنفرانس برلین برای حل بحران لیبی در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ با هدف دستیابی به آتش بس دائمی در کشور تشکیل شد که این کمیته متشکل از ۱۰ افسر بین نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و نیز ارتش وابسته به دولت وفاق است.

از سوی دیگر، عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان طبرق گفت که این نهاد، پاسخ رسمی را از سوی کمیته نظامی مشترک ۵+ ۵ دریافت کرده است که بر آمادگی امنیتی شهر سرت برای میزبانی از جلسه پارلمان تاکید دارد.

بلیحق اعلام کرد که کمیته ۵+۵ به پارلمان تاکید کرده کاملا آماده همکاری و هماهنگی با پارلمان در خصوص جلسه قریب‌الوقوع به منظور دادن رای اعتماد به دولت وحدت ملی است.

همچنان پارلمان لیبی با دشواری‌هایی در یکپارچه سازی برگزاری جلساتش که در طبرق و طرابلس برگزار می‌شود، مواجه است.

دفتر رسانه‌ای شورای ریاستی جدید لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که جلسه اختصاص یافته پارلمان برای دادن رای اعتماد به دولت طی روزهای آتی برگزار خواهد شد، اما این شورا موعد دقیق برگزاری این جلسه را اعلام نکرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما