شناسهٔ خبر: 45879379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان دنا آغاز شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله زده در شهرستان دنا امروز آغاز شد .

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵
کد خبر ۷۶۷۶۷۳۸
دانلود PDF

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله زده در شهرستان دنا امروز آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین جنتی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری در هفته گذشته در شهرستان دنا به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان دنا خسارت وارد شد.

حسین جنتی افزود: پس از وقوع زلزله بلافاصله ۳۵ گروه متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن به شهرستان دنا اعزام و طی چند روزکار ارزیابی میزان خسارات را برآورد کردند.

جنتی از آغار پردات تسهیلات بازسازی به زلزله زدگان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰۰ پرونده تشکیل شده و برای ۱۵۰ نفر افتتاح حساب شده و امروز پول اسکان موقت به حساب این افراد واریز می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت و متناسب با میزان خسارت به واحد‌های مسکونی تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: تسهیلات پرداختی به هر واحد مسکونی شهری ۱۸۵ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۰۰ میلیون آن تسهیلات کم بهره برای بازسازی وبازپرداخت ۱۵ ساله، ۲۰ میلیون تسهیلات بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان معیشتی، و ۱۵ میلیون بلاعوض برای جبران اثاث خانه و ۲۰ میلیون تومان هم بلاعوض برای اسکان موقت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق روستایی زلزله زده در شهرستان دنا را ۸۰ میلیون اعلام کرد و گفت: برای تعمیر واحد های زلزله زده در روستا‌ها ۳۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان هم بلا عوض پرداخا می‌شود.

جنتی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان فروردین سال ۱۴۰۰ همه ساختمان‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، تعمیر و تا پایان تیر هم همه واحد‌هایی که نیاز به احداث و بازسازی دارند توسط بنیاد مسکن بازسازی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

نظر شما