شناسهٔ خبر: 45879369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکسیناسیون کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند آغاز شد

تهران – ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه واکسیناسیون در بین تعدادی از پرسنل درمان بیمارستان سوم شعبان دماوند آغاز شده است، گفت: این اقدام به شکل مستمر تا تکمیل واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت و باقی گروه‌های خطرپذیر انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر حسن خیرخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر علائمی از شیوع خیز چهارم کرونا در استان‌های جنوبی مشاهده می‌شود که این شرایط در برخی شهرستان های استان تهران نیز احساس می‌شود، اظهار داشت: ممکن است آمار ابتلاء، بستری و مرگ و میر نیز افزایش یابد که البته امیدواریم این نگاه بدبینانه عملی نشود.

وی افزود: تعداد افراد مبتلا و بستری با شیب ملایم در حال افزایش است که براساس بررسی‌های وزارت بهداشت و درمان علائمی از شروع خیز چهارم بیماری کرونا در سطح کشور مشاهده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا پیش از شروع سال جدید می‌تواند زمینه انتشار بیماری کرونا را در بین مردم افزایش دهد، تصریح کرد: باید مردم همچنان از تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند تا شاهد شیوع دوباره بیماری نباشیم.

خیرخواه با اشاره به اینکه علائم خطر دائم در حال رصد است، گفت: امیدواریم شاهد موج چهارم بیماری کرونا در سطح شهرستان نباشیم؛ البته شهر دماوند به دلیل خاصیت مسافرپذیر بودن، مستعد این شرایط است اما اگر مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند بیماری اوج نخواهد گرفت.

وی در خصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: این طرح با همکاری فرمانداری، سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری و دهیاری ها در تمامی مناطق شهرستان انجام شد و توانستیم با افزایش بیماریابی کرونا گامی مهم در مهار این بیماری در اوج موج سوم کرونا برداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین با اشاره به آمار کرونا در دماوند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پنجم اسفندماه سال ۹۹، ۷هزار و ۶۸۸مورد مشکوک به کرونا در شهرستان دماوند شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد محتمل به ابتلا به کرونا، ۴هزار و ۱۷۸نفر است، بیان داشت: از این تعداد، یک هزار و ۱۷۱نفر بستری و ۳۰۰۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

خیرخواه با اشاره به اینکه تاکنون ۳هزار و ۷۸۶نفر بهبود یافتند و ۱۳ نفر در حال حاضر در بخش کووید بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری هستند، گفت: هم اکنون ۹۰ نفر تحت درمان هستند و متاسفانه ۱۷۵نفر مبتلا به کرونا در شهرستان دماوند فوت کرده‌اند و ۵۳نفر نیز در خارج از شهرستان و در مراکز درمانی تهران جان‌ خود را از دست دادند.

نظر شما