شناسهٔ خبر: 45879169 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

افزایش 29 درصدی سایت‌های تلفن همراه در استان قزوین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 29 درصدی سایت‌های تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات کشور، تعداد سایت‌های دارای فناوری G ۳ وG۴ در استان یک هزار و سیصد و نودویک ایستگاه است که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش‌یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به توسعه سایت‌های تلفن همراه در استان گفت: در حال حاضر 652 سایت دارای فنّاوری G3 و 739 سایت G4 در مناطق مختلف استان نصب و فعال هستند درحالی‌که این تعداد در سال گذشته 575 سایت G3 و 502 سایت G4 در استان بود که رشد 29درصدی داشته است.

شهامی خاطرنشان کرد: با افزایش 29 درصدی سایت‌های تلفن همراه ضمن توسعه پوشش و تقویت بخش‌هایی از شهرهای استان، تعداد زیادی از روستاها نیز تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به آخرین آمار موجود، ضریب نفوذ تلفن همراه را در استان قزوین 155 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این عدد در مدت مشابه سال گذشته 146 درصد بود که نشان از رشد 9درصدی این شاخص در استان را دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد 13.62 درصدی ضریب نفوذ پهن باند سیار در سطح این استان، گفت:340 هزارو 837 مشترک پهن باند سیار به تکنولوژی نسل سوم و 956 هزار و 246 مشترک پهن باند سیار به تکنولوژی نسل چهارم در استان دسترسی دارند.

نظر شما