شناسهٔ خبر: 45879108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بارش برف و باد شدید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاعات خاش

محمد محمد عنایت

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باد در ارتفاعات ۳۰۰۰ متری و بالاتر رشته کوه تفتان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که به هیچ عنوان مناسب برای کوهنوردی نیست.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: با توجه به احتمال همزمانی بارش برف همراه با وزش باد شدید در این دو روز، توصیه می شود مسئولان ورزشی و مدیریت بحران استان و شهرستان خاش از صعود احتمالی کوهنوردان به ارتفاعات این شهرستان به ویژه کوه تفتان جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر وزش باد شدید، دمای هوای نیز در این مناطق کاهش قابل توجهی خواهد داشت به طوریکه پیش بینی می‌شود نسبت روزهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش یابد و یخبندان شبانه روی دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از اواخر پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود که عمده فعالیت آن در نواحی مرکزی، ارتفاعات خاش و تفتان، زاهدان و میرجاوه روی می دهد.

ملاشاهی افزود: احتمال می رود بارش ها در برخی مناطق با آبگرفتی معابر نیز همراه شود.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییرات مدل های جوی پیش بینی می شود این سامانه بارشی با شدت کمتر و به صورت پراکنده در شمال و جنوب استان نیز فعالیت کند.

این مسئول گفت: سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فعال خواهد بود و به تدریج از مرزهای شرقی استان خارج می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما