شناسهٔ خبر: 45876487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱ دفترخانه رسمی متخلف در استان فارس توبیخ شدند

شیراز - ایرنا- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با بیان اینکه این تشکیلات در برخورد با فساد به عنوان یکی از مؤلفه‌های تحول می‌نگرد و آن را پیگیری می‌کندگفت:۳۱ دفترخانه رسمی متخلف در این استان در سال جاری توبیخ شدند.

صاحب‌خبر -

سید مهدی هاشمی چهارشنبه با اشاره به استمرار جلسات دادگاه انتظامی سردفتران با هدف نظارت بهینه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی استان فارس افزود: دادگاه انتظامی سردفتران در صورت مشاهده تخلفات احتمالی بدون هیچ چشم پوشی با تخلفات برخورد قاطع خواهد کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به برخورداری استان فارس از ۴۱۳ دفتر اسناد رسمی ادامه داد: با توجه به برنامه های تحولی سازمان ثبت و اهداف مد نظر در برنامه ششم توسعه مبنی بر تثبیت مالکیت ها وظایف ادارات ثبت حائز اهمیت است و به تبع آن دفاتر اسناد رسمی نیز به عنوان همگامان این ادارات در مسیر خدمات رسانی در حوزه های مرتبط محسوب می شوند. 

وی افزود: طی سال جاری و با هدف نظارت بهینه برعملکرد دفاتر اسناد رسمی استمرار هفتگی جلسات دادگاه انتظامی سردفتران را در دستور کار داشته ایم و با حضور اعضای این دادگاه، دادستان انتظامی و اصحاب دفاتر نسبت به رسیدگی به تخلفات محرز و صدور رأی اقدام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس اضافه کرد : در همین ارتباط صدور ۳۱ فقره توبیخ شفاهی و کتبی، ۳۰ فقره جریمه نقدی، ۲۲ فقره رأی انفصال موقت و ۳ فقره سلب صلاحیت عملی در جلسات دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان طی ۱۱ ماهه سال جاری انجام شد و رشد بالغ بر ۹۰ درصدی در آرای صادره در زمینه توبیخ و انفصال طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دال بر نظارت مستمر و برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات این دفاتر به منظور سالم سازی فضای ارائه خدمت به مراجعین بوده است.

نظر شما