شناسهٔ خبر: 45874051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن خبر داد:

آغاز بازسازی واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

مهدیان گفت: کلنگ بازسازی واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت زده می‌شود و کار بازسازی تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدیان معاون بنیاد مسکن دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت تصریح کرد: کار شناسایی و تکمیل خانواده‌هایی که منازل آن‌ها در این زلزله آسیب دیده، شروع شده است.

او افزود: بر اثر این زلزله  ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و ۵۸۰ واحد مسکونی روستایی  تخریب کامل شده است. کار آوار برداری آغاز شده و خود مردم در کنار ما حضور دارند.

مهدیان ادامه داد: فردا چهارشنبه ۶ اسفند در سی سخت کلنگ بازسازی زده می‌شود و تا پایان نیمه اول سال آینده صد در صد کار بازسازی به پایان برسد.

معاون بنیاد مسکن درباره پرداخت جزئیات تسهیلات ۱۸۵ میلیون تومانی به واحدهای احداثی شهری توضیح داد: به هر واحد مسکونی تخریب شده شهری که باید از نو ساخته شود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت و پرداخت اجاره بها داده می‌شود.

مهدیان در خصوص واحدهای روستایی گفت: در مناطق روستایی پرداخت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: در مجموع برای واحد‌های تخریب شده روستایی ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون بنیاد مسکن افزود: همچنین به همه واحد‌های تخریب شده ۸ تن سیمان رایگان داده می‌شود.

پایان پیام/50

نظر شما