شناسهٔ خبر: 45871528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است نه سیاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: رسالت هنرمندان عرصه‌ موسیقی ارتقا ذائقه‌ و سلیقه‌ مخاطب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همچنین رونمایی از " نماهنگ ایرانیم " و تقدیر از عوامل تولید این نماهنگ، اظهار داشت: موسیقی از هنرهایی است که پیچیدگی، کشف و شهود آن برای همه قابل لمس نبوده و کسانی که با موسیقی زیسته‌اند، می‌توانند در مورد پیچیدگی و ابعاد و زوایای آن سخن بگویند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی ایرانی را میراثی گرانبها در دستان هر ایرانی برشمرد و گفت: اگر میراث‌دار خوبی برای این سرمایه‌ عظیم نباشیم و فرصت رشد و بالندگی این هنر را فراهم نکنیم، جایگاه و ارزش‌های جاری آن از آسیب‌ها مصون نخواهد ماند.

وی ادامه داد: رسالت هنرمندان عرصه موسیقی تنها به همراهی تام با سلیقه مردم منتهی نمی‌شود،‌ بلکه در واقع باید ذائقه‌ و سلیقه‌ مخاطب در این هنر ارتقا یابد و اگر هنرمندی، سطح هنر خود را به دلیل سلایق افراد مختلف پایین بیاورد، قطعا آثاری که خلق می‌کند در دنیا و البته در اذهان مردم تاثیرگذار و ماندگار نخواهد بود.

ناظمی با اشاره به تاثیر تکنولوژی در پخش سریع یک موسیقی در سراسر جهان و فضای رقابتی حاصل از آن، گفت: در این فضای رقابتی باید بتوانیم با بهره‌گیری از ابزار هنر در دنیا حرف خودمان را بزنیم.

وی ادامه داد: ما به جز موسیقی ایرانی که برای ما افتخار است، یک موسیقی فاخر دیگری هم در اختیار داریم و آن موسیقی آذربایجانی است که موسیقی ملی و منطقه ای ما محسوب می‌شود و می‌بایست از این گنجینه‌ ارزشمند نیز به خوبی پاسداری کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه باید  با دنیا، به زبان فرهنگ و هنر سخن بگوییم، افزود: هم اکنون دنیا، دنیای سیاست نیست بلکه دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است و اگر از این قافله عقب بمانیم، نخواهیم توانست اندیشه‌ خود را به جهانیان تبیین نماییم.

ناظمی با بیان اینکه باید در این زمینه عرصه را برای آیندگان و جوانان مستعد فراهم کنیم، متذکر شد: در رابطه با گسترش و تعمیق موسیقی فاخر، آموزش باید جزو اصلی‌ترین رویکردها باشد.

وی متذکر شد:  باید با دقت نظر ، فضایی را برای هنرمندان جوان این عرصه فراهم کنیم که از جایگاه شخصیتی و هنری والایی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: باید فرصت مناسب و برابری برای تمامی هنرمندان فراهم شود تا در فضای هنری کشور، آثاری که خلق می‌کنند را ارائه نمایند و برای محقق شدن این مسئله  باید تشکل‌های هنری ایفاگر نقش شایسته‌ای باشند.

در این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد همچنین از " نماهنگ ایرانیم " رونمایی و  از عوامل تولید این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما