شناسهٔ خبر: 45864035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شفاف سازی درآمدهای دولت از محل حق السهم و حق الامتیاز از اپراتورها

نمایندگان مجلس با مخالفت با حذف بند (ی) تبصره ۶ لایحه بودجه، درآمدهای دولت از محل حق السهم و حق الامتیاز از اپراتورها را شفاف کردند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۵۴
کد خبر ۷۶۷۵۸۰۸
دانلود PDF

نمایندگان مجلس با مخالفت با حذف بند (ی) تبصره ۶ لایحه بودجه، درآمدهای دولت از محل حق السهم و حق الامتیاز از اپراتورها را شفاف کردند.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ی) این تبصره آمده است که کارور (اپراتور)‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

لازم به ذکر است که در بخش هزینه‌ای ردیف یک ذکر شده که درآمد حاصله متناسب با وصل تا سقف هزار میلیارد ریال جهت اجرای مواد ۵ و ۸ قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

در ردیف ۱ بند (ی) آمده است؛ حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می‌شود.

لازم به ذکر است که در بخش هزینه‌ای ردیف ۲ ذکر شده است که منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت بر فضای مجازی هزینه می‌شود، مسئولان صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصرا به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما هستند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما