شناسهٔ خبر: 45863087 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دکتر خاکی صدیق:

نیازهای امروز کشور توسط کارشناسان، مهندسان و دانشمندان داخلی برآورده می شود

دکتر علی خاکی صدیق،معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزهمه نیازهای کشور توسط کارشناسان، مهندسان و دانشمندان داخلی برآورده می شود و در حال حاضر برای هیچ تخصصی، نیازی به مهندس خارج از کشور نداریم .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  دکتر خاکی صدیق ، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان کشور، با بیان اینکه عمده تأکید این معاونت بر ارائه آموزش در دانشگاه هاست، اظهار داشت: ما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بیشترین تمرکز را بر ارائه آموزش‌های الکترونیکی معطوف کردیم و هدف مان هم این بود که آموزش حتی برای یک روز هم در کشور تعطیل نشود.

وی افزود: اسفند سال گذشته آمادگی چندانی برای ارائه آموزش‌های غیرحضوری به ویژه آموزش الکترونیکی نداشتیم؛ بر همین اساس فرهنگ سازی و هماهنگی در سطح ملی و دانشگاهی را برای پشتیبانی از این نوع آموزش در دستور کار قرار دادیم.

دکترخاکی صدیق، عملکرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در این حوزه را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه‌های ما اجازه ندادند که آموزش در کشور تعطیل شود.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: طرح «اخلاق آموزش» سال گذشته برای اولین بار در وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و نظام نامه‌ای هم برای آن توسط متخصصان این فن تدوین شد.

دکتر خاکی صدیق با بیان اینکه ما در بسیاری از دانشگاه‌ها از بهترین آموزش‌ها در سطح بین المللی برخورداریم، گفت: دانش آموختگان دانشگاه‌های ما در بهترین دانشگاه‌های دنیا مشغول به کار می‌شوند و تحصیل و پژوهش می‌کنند و اگر آموزش خوبی ندیده بودند قطعاً نمی‌توانستند در دانشگاه‌های تراز اول دنیا مشغول شوند.

وی در ادامه، وضعیت کلی دانشگاه‌ها را از نظر استانداردهای بین المللی در سطح مطلوبی ارزیابی کرد و گفت: ما در حال حاضر برای هیچ تخصصی، نیازی به مهندس از خارج کشور نداریم و همه نیازها توسط کارشناسان و مهندسان و دانشمندان داخلی برآورده می شو و این یعنی دانش‌آموختگان ما از حدأقل آموزش‌های خوبی برخوردار هستند.

دکتر خاکی صدیق ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی را از برنامه‌های وزارت علوم برای سال آینده عنوان کرد و گفت: در صورت کنترل بیماری کرونا، آموزش‌های حضوری دنبال می‌شود و بحث آموزش‌های ترکیبی نیز مطرح خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما